KİŞİSEL BİLGİLER
Adı Soyadı Doç. Dr. Ahmet ÖNAL
Birimi Eğitim Fakültesi
Bölüm Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Ana Bilim Dalı İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Telefon 2462114587
E-Posta E-Posta Adresini Göster
ORCID ID 0000-0002-5325-4958
Akademik Hesaplar
Google Scholar Hindex: 6
Alıntı Sayısı: 109
Bu sayfadaki kişisel verilerin görünürlüğü KVKK 8. madde hükmü uyarınca ilgili kişinin açık rızası kapsamındadır. Kişisel verilerinizin görünürlüğünü veya hali hazırdaki verilerinizi Personel Bilgi Sistemi (PBS) ve Akademik Bilgi Sistemi (ABS) üzerinden düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 16.06.2003
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (İNGİLİZCE) 16.06.2003
Yüksek Lisans SELÇUK ÜNİVERSİTESİ - 30.04.2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ) 30.04.2010
Doktora HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 11.07.2017
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR) (İNGİLİZCE) 11.07.2017
AKADEMİK GÖREVLER
Ünvan Görev Yeri Görev Tarihi
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ - EĞİTİM FAKÜLTESİ - YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI 2017 - Devam Ediyor
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ - YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU - HAZIRLIK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 2006 - 2017
İDARİ GÖREVLER
Ünvan Görev Yeri Görev Tarihi
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 2023 - Devam Ediyor
Bölüm Başkan Yardımcısı SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 2022 - Devam Ediyor
Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 2018 - 2020
Enstitü Müdür Yardımcısı SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 2018 - 2020
ÜYELİKLER
Kurum Adı Görev Türü Kuruluş Türü Görev Tarihi
INOED (İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ EĞİTİMCİLER DERNEĞİ) Üye Bilimsel Kuruluş 2021 - Devam Ediyor
AKADEMİK YAYIN ANALİZLERİ (Son 5 Yıl)
İLGİ ALANLARI
İkinci Dil Edinimi/Öğrenimi,Ölçme ve Değerlendirme,Uygulamalı Dilbilim,Eğitimsel Dilbilim,Dil Öğretmeni Eğitimi
YAYINLAR
  • Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • 1 ÖNAL AHMET, Should English Language Teaching Undergraduate Programs in Turkey be Restructured? Views of Pre-Service English Language Teachers. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 5(3), , 518-535. Doi: 10.46328/ijonses.502, (2023), (Journals Indexed in Eric)
  • 2 ÖNAL AHMET, ERDEMİR NİHAN, COŞKUN DERYA, A STUDY OF PRE-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS' ENGAGEMENT WITH FACULTY-SCHOOL COLLABORATION AT THE ENGLISH FEST. i-manager’s Journal on English Language Teaching, 13(4), , 40-51. Doi: 10.26634/jelt.13.4.20163, (2023), (Journals Indexed in Eric)
  • 3 altuğ süleyman alperen, ÖNAL AHMET, Using voscreen to enhance English language vocabulary learning. i-manager’s Journal on English Language Teaching, 12(1), , 25-38. Doi: 10.26634/jelt.12.1.18276, (2022), (Journals Indexed in Eric)
  • 4 ÖZDEMİR ONUR GÖKHAN, ÖNAL AHMET, “EFL Teachers” TPACK Self-Efficacy Beliefs, Web 2.0 Competence and Perceptions Towards Web 2.0 Tools. i-manager’s Journal of Educational Technology, 19(2), , 21-42. (2022), (Alan Endeksleri)
  • 5 ÖNAL AHMET, küçükhayrat ceyda, doğanay elif, Pre-Service English Language Teachers’ Readiness for Online Teaching. Language Teaching and Educational Research, 5(2), , 109-125. Doi: 10.35207/later.1129519, (2022), (Alan Endeksleri)
  • 6 ÖNAL Ahmet, ÖZDEMİR ATİLLA, An investigation into pre-service teachers’ online learning climate perceptions. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(2), , 310-333. Doi: 10.31681/jetol.927998, (2021), (Journals Indexed in Eric)
  • 7 ÖZDEMİR ATİLLA, ÖNAL AHMET, An Investigation into Pre-Service Teachers’ Self-Regulated Online Learning Perceptions. International Journal of Contemporary Educational Research, 8(2), , 143-159. Doi: 10.33200/ijcer.865189, (2021), (Journals Indexed in Eric)
  • 8 ÖZŞEN AYFER, ÇALIŞKAN TUĞÇE, ÖNAL Ahmet, BAYKAL NAZLI, TUNABOYLU OYA, An Overview of Bilingualism and Bilingual Education. Journal of Language Research, 4(1), , 41-57. (2020), (Diğer)
  • 9 altuğ süleyman alperen, sezgin elif nur, ÖNAL AHMET, Does Erasmus+ Programme Improve the Participants' Intercultural Communicative Competence?. SDU International Journal of Educational Studies, 6(1), , 1-17. Doi: 10.33710/sduijes.537034, (2019), (Endekste taranmıyor)
  • 10 ÖNAL AHMET, An exploratory study on pre-service teachers’ reflective reports of their video-recorded microteaching. Journal of Language and Linguistics Studies, 15(3), , 806-830. (2019), (Journals Indexed in Eric)
  • 11 ÖNAL AHMET, ALAGÖZLÜ NURAY, Türkiye bağlamında İngilizce öğretmenlerinin dil öğretmen adaylarına yönelik Avrupa portfolyosu (DÖAYAP) algıları üzerine betimsel bir çalışma. Journal of Language and Linguistic Studies, 14(3), , 56-76. (2018), (Journals Indexed in Eric)
  • 12 ÖNAL AHMET, YILMAZ ADNAN, Policies of Ministry of National Education in terms of Evaluation in Foreign Language Education. Idil Journal of Art and Language, 2(10), , 82-104. Doi: 10.7816/idil-02-10-06, (2013), (Diğer)
  • Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında (proceedings) Basılan Bildiriler
  • 1 ÖNAL AHMET, ERDEMİR NİHAN, COŞKUN DERYA, Faculty-School Collaboration in Action: Insights of Pre-Service Teachers from the English Fest. 3rd International ILTERG Conference (2023). (Tam metin bildiri)
  • 2 Taşdemir Veli, ÖNAL AHMET, CHANGING WEB TOOLS AND METAVERSE. 9th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE (2023). (Tam metin bildiri)
  • 3 ÖNAL AHMET, Oral Proficiency Interview (OPI) for the Assessment of Speaking. IConSE 2022: International Conference on Science and Education Doi: 10.55549/epess.1223240, (2022). (Tam metin bildiri)
  • 4 Erkan Zehra Ezgi, ÖNAL AHMET, USING PROCESS DRAMA ACTIVITIES TO TEACH ENGLISH. 6th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS (2022). (Tam metin bildiri)
  • 5 ÖNAL AHMET, Pre-Service Teachers’ Reflective Reports of their Video-Recorded Microteaching. Third International Conference on Research in Applied Linguistics (2019). (Tam metin bildiri)
  • Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • 1 altuğ süleyman alperen, ÖNAL AHMET, Cross Linguistic Influence: The Case of Adjective and Preposition Collocations. Journal of Language Education and Research, 8(1), , 47-69. Doi: 10.31464/jlere.1015066, (2022), (TR DİZİN)
  • 2 ÇETİNEL EMİNE, ÖZDEMİR ONUR GÖKHAN, ÖNAL AHMET, HİZMETİÇİ ÖĞRETMENLERİN WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANMAYA YÖNELİK FARKINDALIKLARI. Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , 167-192. Doi: 10.21764/maeuefd.1000143, (2022), (TR DİZİN)
  • 3 ÖNAL AHMET, How Satisfactory is Distance Education for Pre-Service English Language Teachers?. Journal of Language Research, 6(1), , 16-33. Doi: 10.51726/jlr.1160331, (2022), (Diğer)
  • 4 sezgin elif nur, ÖNAL AHMET, Students’ perceptions on non-native English speaking teachers (Non-NESTs) and native English speaking teachers (NESTs): A scale development study. Futuristic Implementations of Research in Education (FIRE), 3(2), , 130-155. (2022), (Diğer)
  • 5 sezgin elif nur, ÖNAL AHMET, Öğrencilerin ve Öğretim Görevlilerinin Bakış Açısından Ana Dili İngilizce Olan ve Ana Dili İngilizce Olmayan Öğretim Görevlileri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), , 516-547. Doi: 10.35675/befdergi.869172, (2021), (TR DİZİN)
  • 6 ÖNAL AHMET, The Effects of Online Self-Study Websites on Preparatory Class University Students. SDÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2(27), , 39-54. (2017), (Diğer)
  • Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitaplarında (proceedings) Basılan Bildiriler
  • 1 altuğ süleyman alperen, sezgin elif nur, ÖNAL AHMET, Does Erasmus Programme Improve the Participants’xx Intercultural Communicative Competence?. Third International Conference on Research in Applied Linguistics (2019). (Tam metin bildiri)
  • Kitap
  • 1 BÜYÜKKARCI KAĞAN, ÖZDEMİR ATİLLA, ÖNAL AHMET, Language Horizons: Diverse Vistas in English Language Pedagogy I(2023). BIDGE Publications, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 2 ÖNAL AHMET, THE ART OF TEACHING ENGLISH IN THE 21st CENTURY SETTINGS(2023). ISRES Publishing, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 3 ÖNAL AHMET, ÖZDEMİR ATİLLA, RECONSIDERING THE EFL PEDAGOGY WITH THE INFLUENCE OF PANDEMIC CONDITIONS: PAST-PRESENT-FUTURE(2022). Anı Yayıncılık, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 4 ÖNAL AHMET, ESSENTIALS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHER EDUCATION(2022). ISRES Publishing, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 5 ÖNAL Ahmet, Emerging practices and insights in language teaching and language teacher education(2021). Anı Yayıncılık, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 6 ÖNAL AHMET, ESSENTIALS OF APPLIED LINGUISTICS AND FOREIGN LANGUAGE TEACHING: 21st CENTURY SKILLS AND CLASSROOM APPLICATIONS(2021). International Society for Research in Education and Science (ISRES) Publishing, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • 7 ÖNAL AHMET, CURRENT PATHWAYS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING(2018). Çizgi Kitabevi Yayınları, Bölüm, (ULUSLARARASI)
  • Editörlük
  • 1 CURRENT STUDIES IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION, Dergi, Editör, 01.01.2023 - 10.10.2023 (ULUSLARARASI)
  • 2 Essentials of foreign language teacher education, Araştırma Kitabı, Editör, 11.12.2022 - 12.12.2022 (ULUSLARARASI)
  • 3 ESSENTIALS OF APPLIED LINGUISTICS AND FOREIGN LANGUAGE TEACHING, Araştırma Kitabı, Editör, 06.12.2021 - 06.12.2021 (ULUSLARARASI)
  • Yönetilen Tez
  • 1 ÇETİNEL EMİNE , The effect of using "Voscreen" as an ict tool on grammar learning beyond the classroom, The effect of using "Voscreen" as an ict tool on grammar learning beyond the classroom, 01.08.2023. Yüksek Lisans
  • 2 ÖZDEMİR Onur Gökhan , AN INVESTIGATION INTO EFL TEACHERS’ TPACK SELF-EFFICACY BELIEFS, WEB 2.0 COMPETENCE AND PERCEPTIONS TOWARDS WEB 2.0 TOOLS, AN INVESTIGATION INTO EFL TEACHERS’ TPACK SELF-EFFICACY BELIEFS, WEB 2.0 COMPETENCE AND PERCEPTIONS TOWARDS WEB 2.0 TOOLS, 04.07.2022. Yüksek Lisans
  • 3 SEZGİN Elif Nur, PERCEPTIONS OF UNIVERSITY PREPARATORY CLASS STUDENTS TOWARD NON-NATIVE ENGLISH SPEAKING TEACHERS (NON-NESTS) AND NATIVE ENGLISH SPEAKING TEACHERS (NESTS), PERCEPTIONS OF UNIVERSITY PREPARATORY CLASS STUDENTS TOWARD NON-NATIVE ENGLISH SPEAKING TEACHERS (NON-NESTS) AND NATIVE ENGLISH SPEAKING TEACHERS (NESTS), 04.07.2022. Yüksek Lisans
  • 4 Altuğ Süleyman Alpreren , Using information and communication technology tools to enhance vocabulary learning outside school: Voscreen example, Yabancı Dil Eğitimi, 10.07.2021. Yüksek Lisans
VERDİĞİ DERSLER
Çiftdillilik ve Yabancı Dil Eğitimi
Dünya İngilizceleri ve Kültür
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II
İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme
İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II
Okuma Becerileri I
Okuma Becerileri II
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması II
Planning and Evaluation in Instruction
Seminer (Yüksek Lisans)
Tez (Yüksek Lisans)
Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi
Uzmanlık Alan Dersi I (Yüksek Lisans)
Yabancı Dil Öğretmen Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
 
Bu İçeriği Paylaş!