Uzaktan Öğretim Süreci İle İlgili Öğrencilere Yönelik Bilgilendirme (Güncel)
Sınav Dokümanları İle İlgili Önemli Bilgilendirme
---
2020-2021 Güz Ve Bahar Yarıyılı Ön Lisans Ve Lisans Ders Yükleri Hakkında (27.04.2020)
Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliğine göre genel not ortalaması 1,80'in altında olan öğrencilerin ders yükleri bilindiği üzere 30 AKTS dir. Ancak Covid-2019 küresel salgınının 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı eğitimi başladıktan sonra ortaya çıkması, Üniversitemizde ders ekle-sil işlemlerinin sona ermiş olması sebebiyle öğrencilerimizin mağdur olmamaları adına sadece 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz ve Bahar Yarıyıllarına mahsus olmak üzere genel not ortalaması 1,80'in altında olan öğrencilerin ders yüklerinin 50 AKTS'ye yükseltilmesi Üniversitemiz Senatosunca uygun görülmüştür.
Ön Koşullu Dersler Hakkında (27.04.2020)
Covid-2019 küresel salgınının 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı eğitimi başladıktan sonra ortaya çıkması, Üniversitemizde ders ekle-sil işlemlerinin sona ermiş olması sebebiyle öğrencilerimizin mağdur olmamaları adına 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz ve Bahar Yarıyıllarında (sadece belirtilen eğitim-öğretim yılı için) ön koşul uygulanan müfredatlarda, öğrencileri ön koşul şartını sağlayamadıklarından dolayı alamadıkları ön koşullu dersleri alabilmeleri Üniversitemiz Senatosunca uygun görülmüştür.
--------------------
Sınav Takip Modülü Bilgilendirmesi (20.04.2020)
Değerli Öğrencilerimiz;
Süleyman Demirel Üniversitesi ödev, çevrimdışı klasik sınav ve çevrimdışı test sınavı öğrenci işlemleri yardım kılavuzu yayımlandı.
Kılavuza ulaşmak için tıklayınız
----
Derslere Resmi Tatil Nedeniyle Ara Verilmesi ile İlgili Duyuru(20.04.2020)
Kıymetli Öğrencilerimiz,
23 Nisan, 1 Mayıs, 19 Mayıs, 25 Mayıs ve 26 Mayıs 2020 tarihlerinin resmi tatil olması sebebiyle bu günlerde ders yapılmayacaktır.
---
2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI (PANDEMİ DÖNEMİ) ÇEVRİMİÇİ TEST SINAV UYGULAMASI (18.04.2020)
Sevgili Öğrencilerimiz,
Sizlere önceden duyurulduğu üzere 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Pandemi Döneminde sınavlar (arasınav (vize)-final-bütünleme) DÖRT türlü olabilecektir:
- Ödev
- Çevrimdışı Klasik
- Çevrimdışı Test
- Çevrimiçi Test.
Şu anda okumakta olduğunuz bilgi notu siz öğrencilerimiz için Çevrimiçi Test sınavları hakkında ön bilgilendirmeye yöneliktir. TÜM DERSLERİNİZ İÇİN HANGİ SINAV TÜRÜ İLE ARASINAV (VİZE)-FİNAL-BÜTÜNLEME SINAVLARINDA DEĞERLENDİRMEYE TABİİ OLDUĞUNUZ 20 NİSAN 2020 tarihinden itibaren OBS sayfanızdan görebileceksiniz. Ayrıca, sınav ile ilgili dokümanlara ise belirlenen sınav başlama tarihlerinde erişebileceksiniz.
Çevrimiçi Test sınavının ana hatları şu şekildedir:
- Eğer bir dersin sınavı Çevrimiçi-Test olarak belirlenmiş ise; öğrencilerimiz istedikleri zaman bu dersin sınavını ilgili sınav döneminde Akademik Takvimde verilmiş olan süreler içinde tamamlayabileceklerdir.
- Örneğin Arasınav döneminde bir X dersinin sınavı Çevrimiçi-Test olarak belirlenmiş olsun. Akademik Takvimde, Arasınav dönemi 4-22 Mayıs olarak belirlendiğinden, X dersinin sınav süresi 4-22 Mayıs tarihleri arasında olacaktır. Yani bu tarihler arasında öğrencimiz X dersinin sınavını ne zaman başlatacağını kendi belirleyecektir. İster gece ister gündüz kendisinin belirlediği anda sınavı başlatabilecektir. Burada en önemli nokta yukarıda belirtilen sınav tarihleri arasında sınavın başlatılması zorunluluğudur.
- Çevrimiçi-Test sınavını cevaplarken; internet bağlantısından ve/veya yaşanabilecek başkaca problemler durumunda sistem, bağlantının kesildiği ana kadar olan süreyi ve cevaplandırdığınız (sizin kaydederek ilerlediğiniz) soruları kaydetmiş olacaktır. Sınavı tamamlayabilmeniz için sisteme tekrar giriş yaptığınızda, sınava kaldığınız sorudan ve kalan sınav süresinden devam edeceksiniz. Bu durum, sınav kalan süresi tamamlana kadar devam edebilir.
- Sınav için ayrılan sürenin tamamlanması ve/veya öğrencinin cevaplarını tamamlayarak “Sınavı Bitir” butonunu kullanması ile sınavı sonlanmış olacaktır. Sınavı Bitir butonunu tıklamayı lütfen unutmayın.
Bu durumu bir örnekle açıklamaya çalışalım:
Örneğin; Arasınav döneminde Çevrimiçi-Test sınavı olan bir öğrencimiz için aşağıdaki senaryoyu ele alalım: Sınav süresi 45 dk ve test soru sayısı 25 olan Çevrimiçi-Test sınavını öğrencinin, Arasınav dönemi olarak belirlenen 4-22 Mayıs 2020 tarihleri arasında kendisinin uygun gördüğü bir sürede başlatması mümkündür. Öğrencinin, sınavını 11 Mayıs 2020 Saat 12:00’de başlattığını varsayalım. Öğrenci saat 12:25’te 16. sorusunu cevaplamaya çalışırken bir bağlantı / elektrik kesintisi vb. sorun nedeniyle sınavını tamamlayamamış olsun. Öğrenci yine bu sınava kendisi açısından daha uygun olan bir tarih olan 18 Mayıs 2020 Pazartesi günü Saat 12:00’de tekrar sınava devam etmeye karar vermiş olsun. Bu durumda, 18 Mayıs 2020 Pazartesi günü Saat 20:00’de öğrenci OBS sisteminde tekrar sınava girdiğinde 16. Sorudan devam etmek üzere kalan 10 sorusu için toplam 20 dk’lık (11 Mayıs 2020’de ilk sınav hakkında öğrenci sınavın 25 dk’sını kullanmıştı) bir süreye sahip olarak sınavına devam edecektir. Tüm sorularını tamamlayan ve cevaplarından emin olan öğrenci, Saat: 20:10’da (sınav bitimine 10 dk kala) “Sınavı Bitir” butonunu kullanarak sınavını tamamlamış olacaktır.
OBS’de çevrimiçi testin hangi aşamalarla olacağına dair görseller içeren bir bilgilendirmeyi yakında sizlerle paylaşacağız.
Sağlıkla EVDE kalın.
-------------
2020-2021 Bahar Yarıyılı Önlisans ve Lisans Ders Yükleri Hakkında(15.04.2020)
Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Yönetmeliğine göre Genel Not Ortalaması 1,80'in altında olan öğrencilerin ders yükleri bilindiği üzere 30 AKTS’dir. Ancak Covid-2019 küresel salgınının 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı eğitimi başladıktan sonra ortaya çıkması, Üniversitemizde ders ekle-sil işlemlerinin sona ermiş olması sebebiyle öğrencilerimizin mağdur olmamaları adına sadece 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılına mahsus olmak üzere genel Not Ortalaması 1,80'in altında olan öğrencilerin ders yüklerinin 50 AKTS'ye yükseltilmesi Üniversitemiz Senatosunca uygun görülmüştür.
------
Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanan Bağlantı Yavaşlıkları Hakkında (10.04.2020)
Sevgili öğrencilerimiz;
Üniversitemizde 6 Nisan 2020 tarihinden bu yana devam eden uzaktan öğretim sisteminde zaman zaman yaşanan bağlantı yavaşlıkları aşağıdaki nedenlerden kaynaklanmaktadır.
1.Sorunun kaynağı bazen evinizde kullanmış olduğunuz internet bağlantısı olabilmektedir. Tüm ülke genelinde öğrencilerin uzaktan eğitim alması sebebi ile yoğun bir şekilde internet kullanımı olduğunu ve bundan dolayı genel bir yavaşlık olabileceğini unutmayınız. Bu nedenle evinizdeki internet bağlantınız ile ilgili olarak derse katılım sağladığınız sırada diğer kullanıcıların internet erişimini lütfen mümkün olduğunca kısıtlayınız.
2.Bulut tabanlı uzaktan eğitim sunucuları yurt dışından hizmet vermektedir. Bu nedenle bazen yurt dışı kaynaklı olarak ülkemizin yurt dışı internet çıkışlarında gün içerisinde yavaşlıklar meydana gelebilmektedir. Halen kullandığımız Adobe Connect global bir bulut yönetim sistemine sahiptir ve Ülkemizin ve tüm Avrupa ülkelerinin dahil olduğu İngiltere’deki veri merkezinden hizmet vermektedir. Bu hizmet kapsamında kullanıcı sayısının oldukça fazla olmasından dolayı zaman zaman sistemsel yavaşlamalar meydana gelebilmektedir.
3.Bağlantı performansını artırmak ve programın tüm özelliklerini kullanabilmek için Adobe Connect uygulamasını hem bilgisayarınıza hem de mobil cihazınıza lütfen yükleyiniz. Yine de sorun yaşadığınızda kayıtlı dersleri daha sonra tekrar izleme imkanına sahip olduğunuzu unutmayınız.
4.Yavaşlama sorununun kaynağı bazen evinizde kullanmış olduğunuz internet bağlantısı olabilmektedir. İnternet indirme hızınızın en az 3 Mbps hızında olması sağlıklı bağlantı için gereklidir. İnternet hızınızı https://hiztesti.turktelekom.com.tr/ veya https://www.speedtest.net adreslerinden kontrol edebilirsiniz.
5.Öğretim elemanları için yükleme (upload) hızı daha önemlidir ve en az 1,5-2 Mbps aralığında bir hızda olmalıdır.
6.Öğrenciler için indirme (download) hızı en az 3 Mbps hızında olmalıdır. Belirtilen değerlerin altında internet hızınız var ise bağlantı problemleri yaşayabilirsiniz.
7.İnternete Wi-fi ile bağlanıyorsanız modeme uzaklığınız ve/veya modemle aranızda bulunan duvarlar da internet hızınızı olumsuz etkileyecektir. Kablolu bağlantı daha stabil hizmet almanızı sağlayacaktır.
8.Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın özellikle 08:45-09:00, 13:15-13:30 ve 16:45-17:00 arası Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ne erişimlerinde daha fazla yoğunluk görülmektedir. Bu gibi durumlarda acele edilmemesi önemlidir ve ilgili derslere başlamak için 10-15 dk’lık gecikmelerin olması uygun görülmektedir. Bu noktada; örneğin 3 ders saati olan bir dersin başlama bitiş saatleri arasında (ilgili dersten sonra başlayacak dersi geciktirmeyecek şekilde) canlı ders kaydının yapılabilmesi yeterlidir. Burada, 1 ders saati için en az 20 dk’lık bir oturum yapılmasının gerektiği bilinmektedir.
9.Öğrencilerimizin ve Öğretim Elemanlarımızın ilgili canlı derslerine ait oturumları sonlandıktan sonra, gerek Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) gerekse “Adobe Connect” sistemini terk etmeleri, sisteme girmek isteyen kullanıcılar ve sistemde devam eden oturumlar için kolaylık sağlayacaktır.
10.Canlı ders kayıtları ilgili dersin oturumu kaydedilip kapatıldıktan sonra “Adobe Connect” sisteminde işlenerek izlenebilir hale en az 1 saat sonra gelmektedir. Bu kayıtları asenkron izleme işlemlerinin, özellikle hafta içi akşamları saat 20:00 den sonra ve/veya mümkünse haftasonunda yapılması, haftalık ders programında devam eden süreçlerdeki kullanım erişimini kolaylaştıracaktır. Bu durum son derece önemlidir.
11.Lisansüstü derslerin uzaktan öğretim yoluyla gerçekleştirilmesinde, hafta boyunca devam eden OBS ve Adobe Connect sistemine gelen yükün azaltılması için, kurumsal anlaşmamız olan Microsoft Office 365 lisansı kapsamında yer alan Microsoft Teams yazılımının kullanımı öncelikli önerilmektedir. İlgili sistemi gerek öğretim üyelerimiz gerekse lisansüstü öğrencilerimiz üniversite e-postaları ile aktif olarak kullanabilme imkanına sahiptirler. Detaylı bilgi için https://bidb.sdu.edu.tr/tr/haber/office-365-hizmeti-29368h.html sayfamızı lütfen ziyaret ediniz.
Öğretmen Yetiştiren Fakültelerin Son Sınıfında Okuyan ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Dikkatine (07.04.2020)
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen yetiştiren fakültelerin son sınıfında okuyan ya da pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin mağduriyetini gidermek amacıyla uygulama derslerinin “ders, ödev ve dosya hazırlığı” ile telafi edilebileceği kararı alındı.
Karar kapsamında;
* Öğretmen adaylarının yaklaşık 5-6 hafta arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulama çalışmalarına katıldıkları düşünülerek uygulamalarla ilgili bu süre yeterli olarak kabul edilebilecek.
* 2019-2020 Eğitim ve Öğretim Yılı Bahar Dönemi ile sınırlı olmak kaydıyla öğretmenlik uygulama dosyası ders, ödev vb. etkinlikler ile tamamlanabilecek.
* Dönemlik değerlendirme sonuçları ise bu hususlar göz önünde bulundurularak MEBBİS’e girilecek.
--------------
Adobe Connect Bağlantı Sorunları İle İlgili Bilgilendirme(06.04.2020)
Değerli Öğrencilerimiz,
06.04.2020 tarihi itibariyle uzaktan öğretim derslerine başlamış bulunuyoruz. Zaman zaman üniversitemizden kaynaklı olmayan bağlantı sorunları yaşıyoruz. Dersleri canlı seyredememeniz halinde ders bitiminden bir saat sonra kayıtlanan dersi izleyebilirsiniz. Ayrıca Adobe Connect programının masaüstü ya da mobil uygulamasını yüklemeniz halinde hem bağlantı performansınız artar, hem de uygulamadaki tüm özellikleri kullanabilirsiniz. Anlayışınız için teşekkürler.
Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğü
----
YÖK’ten Üniversite Öğrencileri İçin Erteleme ve Kayıt Dondurma Hakkı(01.04.2020)
Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) alınan yeni karar doğrultusunda; Covid-19 nedeniyle önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilerin talep etmeleri halinde 2019- 2020 Akademik Yılı Bahar Döneminde kayıtlarını dondurabilmesine imkan sağlandı.
Yükseköğretim Kurulu; Covid-19’un bahar dönemi eğitimi başladıktan sonra ortaya çıkması nedeniyle ders ekle-sil işlemlerinin sona ermesi, dönem sırasında bazı öğrencilerin bulundukları yerlerde internet erişimi, bilgisayar temini vb. olanakları sağlamakta zorlanma ihtimali ile uzaktan öğretime devam etme imkanlarının olmadığını göz önünde bulundurarak bazı yeni kararlar aldı.
Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında COVID-19 küresel salgını dolayısıyla alınan kararlar şu şekilde:
1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde kayıtlı olup öğrenim gören öğrencilerin, kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarından talep etmeleri halinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde kayıtlarının dondurulmasına ve kayıt dondurulan sürenin azami süreden sayılmayacak.
2. Bununla birlikte lisansüstü eğitimde tez aşamasında olan öğrencilerin;
a) Tezlerinin konu, nitelik ve mahiyetlerinin müsait olması, ayrıca tezlerine uzaktan öğretimle devam etme imkanı bulunması durumunda tez döneminde öğretimlerine devam edebilmeleri ile kayıt dondurma işleminden yararlanıp yararlanamayacağı hususlarında ilgili tez danışmanın görüşü alınması kaydıyla üniversite yönetim kurulunca değerlendirilerek karar verilecek.
b) Bu süreçte tez döneminde olup azami süresi biten öğrenciler için eğitime ara verilen süre kadar ilave süre verilecek.
c) Tez teslim, savunma ve yeterlik sınav tarihlerinin belirlenmesinde küresel salgının etki süreci ve öğrencinin şartlarının dikkate alınmasına, tez savunma ve yeterlik sınavlarının "denetlenebilir ortam ve şartlarda gerçekleştirilmesi ve muhakkak kayıt altına alınması şartıyla" dijital imkanlar ile yapılabileceğine,bununla birlikte bu konuda erteleme ve kayıt dondurma imkanından da yararlanılabilecek.
3. Bu kararlar, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Bahar dönemi ile sınırlı olacak.
---
(25.03.2020)
Kıymetli Öğrencilerimiz;
Eğitiminiz ile alakalı endişelerinizi anlıyor ve paylaşıyorum. Ülkemizin içinden geçtiği bu sıkıntılı günlerde sizlerin en kaliteli eğitimi almanız ve aynı zamanda herhangi bir sağlık problemi yaşamamanız için en doğru kararları vermeye çalışıyoruz.
Bu konuda ilgili Devlet kurumlarımızla ve YÖK Başkanlığımızla sıkı bir koordinasyon halinde hareket ediyoruz. Şu an için eğitim-öğretim faaliyetlerinin uzaktan öğretim şeklinde yapılması bir zorunluluktur.
Devletimiz eğitim öğretim faaliyetleri ile ilgili yeni kararlar aldığında (okulların açılması, eğitimin yaz döneminde tamamlanması gibi) bu kararlar tüm Yükseköğretim kurumları tarafından da uygulamaya geçirilecektir.
Bu olağanüstü süreçte Üniversitelerimizin münferit (kendi başına) kararlar alması mümkün değildir ve bu tür kararların #Covid19 salgını ile mücadeleyi sekteye uğratacağı açıktır.
Bu nedenle ara sınav(vize), yarıyıl sonu sınavları (final), stajlar, ders uygulamalar, mezuniyet gibi konularda lütfen endişe etmeyin. Bütün bu konularda mağduriyet yaşamayacağınız kararlar Üniversitemiz yetkili organları tarafından alınmaktadır.
Bunların her biri ile ilgili detaylı bilgilendirmeler sizlere, hocalarınıza ve okuduğunuz bölüm yönetimlerine ayrı ayrı gönderilecektir. Uygulamada karşılaşılan sorunlara bizler ve hocalarınız çeşitli çözümler bulacaktır.
İnşallah bu zorlu süreci hem sizler ve hem de hocalarımızın katkılarıyla aşacağız. Daha sağlıklı günlerde birlikte olmak dileğiyle.
Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı
Rektör
----
(24.03.2020)
Sevgili Öğrencilerimiz,
Küresel ölçekte yaşanmakta olan ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” olarak ilan edilen olağanüstü durum karşısında, T.C. Cumhurbaşkanlığı Kararları ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının eğitim-öğretim süreçlerinin mümkün olduğunca kesintiye uğramadan yürütülebilmesi amacıyla yayınladığı “Pandemi Dönemi Uzaktan Öğretim Uygulamaları Yol Haritası” kapsamında 2019-2020 BAHAR DÖNEMİNİN KALAN SÜRESİNİN Uzaktan Öğretim Sistemi üzerinden yürütülmesi ile ilgili aşağıdaki usul ve esasların uygulanmasına karar verilmiştir:
- Ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde derslere, 6 Nisan 2020 tarihinden itibaren mevcut ders programları aynen geçerli olacak şekilde kaldığı yerden uzaktan öğretim ile devam edilecektir.
- Derslerin arasınavlarının ve yarıyılsonu sınavlarının yapılıp yapılmayacağı, yapılacak olursa nasıl ve ne zaman yapılacağı önümüzdeki günlerde açıklanacaktır.
- Dersler, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect uygulaması üzerinden canlı (senkron) veya daha önce kayıtlanmış (asenkron) olarak yürütülecektir. Ayrıca yardımcı ve destek materyali olarak OBS’ye mevcut ders programlarımıza uygun olarak; ders notu, sunu, okuma metinleri, internet kaynakları, çoklu ortam materyalleri vb. dokümanları yüklenecektir.
- Tüm öğretim seviyelerinde; uygulamalı ders, staj, işbaşı eğitim gibi uygulamaların ne zaman ve ne şekilde yapılacağı daha sonraki günlerde sizlerle paylaşılacaktır.
- Uzaktan Öğretim sürecinin nasıl işleyeceği ve nasıl kullanılacağına dair bilgilendirme e-postaları tarafınıza gönderilecektir. Ayrıca web sayfamızdan ve sosyal medya hesaplarımızdan bilgilendirme yapılacaktır. Bu bilgi notlarının dikkatle okunması ve size verilen talimatları yerine getirmeniz oldukça önemlidir.
- Teknik destek konusunda soru ve sorunlarınızı uzak@sdu.edu.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.