KİŞİSEL BİLGİLER
Adı Soyadı | Prof. Dr. Ümit ARKLAN |
Birimi | İletişim Fakültesi |
Bölüm | Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü |
Ana Bilim Dalı | Halkla İlişkiler Anabilim Dalı |
Telefon | 2462118351 |
E-Posta | umitarklan@sdu.edu.tr |
YÖK Akademik | Adrese Gitmek İçin Tıklayınız. |
Bu sayfadaki kişisel verilerin görünürlüğü KVKK 8. madde hükmü uyarınca ilgili kişinin açık rızası kapsamındadır.
Kişisel verilerinizin görünürlüğünü veya hali hazırdaki verilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ 28.06.2002 |
Yüksek Lisans | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) 22.07.2004 |
Doktora | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER (TEZLİ) (DR) 18.03.2008 |
AKADEMİK YAYIN ANALİZLERİ
İLGİ ALANLARI
Halkla İlişkiler, Siyasal İletişim, Yeni İletişim Ortamları, Araştırma Yöntemleri.
YAYINLAR
- Alanında özgün bilimsel kitap
- 1 Arklan, Ü. ve E. Taşdemir, Kurum İçi Halkla İlişkiler, Literatürk Yayınları, Konya, 2010
- 2 Arklan, Ü., Halkla İlişkiler ve Bilgi Edinme Hakkı: Türk Kamu Yönetimi Açısından Bir Yaklaşım, Literatürk Yayınları, İstanbul, 2009
- Alanında, özgün bilimsel kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
- 1 Arklan, Ü., “Çağrı Merkezlerinde Kurum İçi İletişim”, Çağrı Merkezi Yönetimi II, Ed Gülsüm Çalışır, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2020
- 2 Arklan, Ü., “Seçmenlerin Seçim Kampanyalarından Yararlanma Amaçları: 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri Sivas Araştırması”, 7 Haziran’dan 1 Kasım’a Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları, Ed Şükrü Balcı, Literatürk Yayınları, Konya, 109-156, 2016
- 3 Arklan, Ü., “Liderlik ve Etik”, Ekip Çalışması ve Liderlik, Ed Mustafa Akdağ, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2015
- 4 Arklan, Ü., “Çatışma Yönetimi ve Çözümleyici Liderlik”, Ekip Çalışması ve Liderlik, Ed Mustafa Akdağ, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2015
- 5 Arklan, Ü., “Liderlik Teorileri”, Ekip Çalışması ve Liderlik, Ed Mustafa Akdağ, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2015
- 6 Arklan, Ü., “Kriz, İtibar ve Yönetimi: Spesifik Süreçte Yaşamsal Bir Etkileşim”, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar, Ed Mustafa Akdağ ve Ümit Arklan, Literatürk Yayınları, Konya, 205-264, 2014
- 7 Arklan, Ü., “Kriz Yönetiminde Kurum İçi Halkla İlişkiler: Beklenen Etkiler ve Üstlenilen Roller”, İletişim Okumaları: Disiplinlerarası Bir Alanın Kuramsal Uzamından Yansımalar, Ed Ümit Arklan, Literatürk Yayınları, Konya, 9-61, 2013
- 8 Arklan, Ü., “Halkla İlişkiler: Kavram, Kapsam ve İlişkili Olduğu Alanlar”, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Ed Metin Işık ve Mustafa Akdağ, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, 13-48, 2011
- 9 Arklan, Ü., “Lobicilik”, Halkla İlişkiler, Ed Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan, Tablet Kitabevi, Konya, 311-340, 2008
- Alanında, yurtdışında yayımlanan kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
- 1 Arklan, Ü. ve H. Rençber, “Kurumsal İletişimin Dijital Dönüşümü”, Kurumsal İletişimin El Kitabı, Ed Zekiye Tamer Gencer, Eğitim Yayınevi, Konya, 319-348, 2020
- 2 Arklan, Ü. ve N. Z. Kartal, “Türk Silahlı Kuvvetleri’nin Halkla İlişkiler Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Resmi YouTube Kanalı Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Araştırmaları, Ed Emel Arslan, Tahsin Tapur ve Caner Aladağ, Çizgi Kitabevi, Konya, 87-95, 2019
- 3 Rençber, H. ve Ü. Arklan, “Kamu Yönetiminde Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Kamu Spotları”, Sosyal Bilimler Araştırmaları, Ed Emel Arslan, Tahsin Tapur ve Caner Aladağ, Çizgi Kitabevi, Konya, 77-86, 2019
- 4 Kartal, N. Z. ve Ü. Arklan, “Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri: SpaceX Şirketi, Falcon Heavy Örneğinde Bir İnceleme”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları, Ed Tahsin Tabur, Selahattin Avşaroğlu, Emel Arslan ve Mustafa Kılınç, Çizgi Kitabevi, Konya, 248-257, 2018
- 5 Arklan, Ü. ve H. Rençber, “Haber Ajanslarının ve Yazılı Basının Haber Sitelerinde İçerik Sunumu: Karşılaştırmalı Bir İnceleme”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları, Ed Tahsin Tabur, Selahattin Avşaroğlu, Emel Arslan ve Mustafa Kılınç, Çizgi Kitabevi, Konya, 258-265, 2018
- 6 Arklan, Ü. ve N. Z. Kartal, “Media Relations in Public Relations: A Perspective of Turkey”, Practice Fields in Public Relations: The Panorama of Turkey, Ed Ümit Arklan, Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 247-266, 2017
- 7 Arklan, Ü. ve H. Rençber, “İllegalitenin Kaçış Alanı Olarak Sosyal Medya”, Current Debates in Public Relations Cultural & Media Studies, Ed Emrah Doğan ve Ercan Geçgin, Ijopec Publication, London, 31-52, 2017
- 8 Arklan, Ü., “Kamu Yönetiminde Uluslararası Halkla İlişkiler”, Uluslararası Halkla İlişkiler, Ed Emel Tanyeri Mazıcı, OmniScriptum, Saarbrücken, 95-135, 2016
- Hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 Arklan, Ü. ve N. Tuzcu, “Dijital Çağın Bir Pazarlama ve Marka İletişim Aracı Olarak Etkileyiciler: Kanaatler, Kriterler ve Takip Nedenleri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk İletişim Dergisi, C.12, Sayı.2, 969-1011 (2019)
- 2 Arklan, Ü., “Tüketim ve Cazibenin Mekansal İzdüşümü Olarak Alışveriş Merkezleri”, Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 2, (3), 78-94 (2012)
- 3 Arklan, Ü., “Kamu Yönetiminin Halkla İlişkileri Açısından Referandum:12 Eylül 2010 Referandumu Sivas Araştırması”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Yıl.2011, Sayı.32, 87-125 (2011)
- 4 Karakoç, E. ve Ü. Arklan, “Eğitim Düzeyinin Medya Kullanımına Etkisi: Gazete ve Televizyon Karşılaştırması”, Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Yıl.9, Sayı.17, 407-438 (2009)
- 5 Arklan, Ü. ve E. Taşdemir, “Bilgi Toplumu ve İletişim: Bilginin Yayılması Sürecinde Kitle İletişim Araçları ve İnternet” Selçuk İletişim Dergisi, C.5, Sayı.3, 67-80 (2008)
- 6 Taylan, H. H. ve Ü. Arklan, “Medya ve Kültür: Kültürün Medya Aracılığıyla Küreselleşmesi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C.X, Sayı.1, 85-97 (2008)
- 7 Arklan, Ü., "Bir Kamu Denetim Sistemi Olarak Ombudsman ve Türkiye'de Uygulanabilirliği", Selçuk İletişim Dergisi, C.4, Sayı.3, 82-100 (2006)
- Diğer bilimsel dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 Arklan, Ü., “Medyanın Siyasal İşlevleri Bağlamında Radyo”, TRT Radyovizyon Dergisi, 24, 23-25 (2016).
- SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 Arklan, Ü; F. Tanacı “Seçim Kampanyalarına Beyannameler Bağlamında Bir Bakış: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri Örneğinde Karşılaştırmalı Bir İnceleme”, Vizyoner Dergisi, 11, (26) , 1-29 (2020).
- 2 Arklan, Ü; N.Z. Kartal “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm: İlişkisel Düzlemde Epistemolojik Bir Yönelim”, Vizyoner Dergisi, 10, (23), 25-39 (2019).
- 3 Arklan, Ü; N.Z. Kartal “Referandum Sürecinin Sosyal Medya Ortamına Etkisi: 16 Nisan 2017 Anayasa Referandumu Üzerine Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, (30), 811-835 (2019).
- 4 Arklan, Ü; N. Z. Kartal “İkna Edici İletişim Tekniği Olarak Tek Yanlı ve İki Yanlı Sunumun Kriz Yönetimi Sürecine Etkisi”, Vizyoner Dergisi, 9, (20), 39-52 (2018).
- 5 Arklan, Ü; H. Rençber “16 Nisan 2017 Anayasa Referandumu Öncesi Sürecin Türk Yazılı Basınındaki Yansıması: Hürriyet, Sabah ve Sözcü Gazeteleri Örneği”, e-GİFDER (Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi), 6, (1), 224-249 (2018).
- 6 Rençber, H; Ü. Arklan “Alternatif Medyada Farklı Bir Boyut: 4chan.org Örneği”, Vizyoner Dergisi, 9, (22), 75-100 (2018).
- 7 Arklan, Ü; N. Z. Kartal “Y Kuşağının İçerik Tüketicisi Olarak YouTube Kullanımı: Kullanım Amaçları, Kullanım Düzeyleri ve Takip Edilen İçerikler Üzerine Bir Araştırma”, e-GİFDER (Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi), 6, (2), 929-965 (2018).
- 8 Arklan, Ü.; M. Akdağ, “Gündelik Yaşamın Sosyal Medyası, Sosyal Medyanın Gündelik Yaşamı”, Vizyoner Dergisi, 7, (16), 16-34 (2016).
- 9 Arklan, Ü. “Sosyal Medyanın Siyasal Amaçlı Kullanımı: Ağ Kuşağının Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma”, e-GİFDER (Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi), 4, (2), 618-657 (2016).
- 10 Arklan, Ü.; M. Akdağ ve M. Akgül, “Nevruz Bayramı’nın Algısal Dönüşümü: Türk Basını’nda Nevruz Algısı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, (39), 779-792 (2015).
- 11 Arklan, Ü. “Yerel Seçim Kampanyalarının Seçmen Tercihine Etkisi: 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri Sivas Araştırması”, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/6, 121-156 (2015).
- 12 Arklan, Ü. ve M. Akgül, “Sosyal Medya Ortamında İçerik Üretim Süreci ve Etki Eden Faktörler: Sivas Örneğinde Uygulamalı Bir Çalışma”, The Journal of Academic Social Science Studies, 6, (6), 53-82 (2013)
- 13 Arklan, Ü. ve E. Karakoç “Medyanın Genel ve Siyasal Gündeme İlişkin Bilgi Edinme Aracı Olarak Kullanımı: Görgül Bir Araştırma”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 22, 325-363 (2013)
- 14 Akdağ, M. ve Ü. Arklan, “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, 6, (4), 33-55 (2013)
- 15 Akdağ, M. ve Ü. Arklan, “Kriz Yönetimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kriz Yönetimi Sürecine Etkisi/Katkısı”, e-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0121, 6, (4), 768-784 (2011)
- 16 Arklan, Ü., “Halkla İlişkilerde Liderlik: Liderliğin ve Liderlik Türlerinin Halkla İlişkiler Alanına Yansımaları”, e-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0065, 5, (4), 616-636 (2010)
- 17 Arklan, Ü. ve M. Akdağ, “Halkla İlişkilerin Pusulası: Politika”, e-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0022, 5, (1), 1-21 (2010)
- 18 Akdağ, M. ve Ü. Arklan, “Toplam Kalite Yönetimi İlkelerine Halkla İlişkiler Penceresinden Bakış”, e-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0011, 4, (2), 175-192 (2009)
- 19 Arklan, Ü., “Siyasal Liderlikte Karizma Olgusu: Recep Tayyip Erdoğan Örneğinde Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl.2006, Sayı.16, 45-65 (2006)
- SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 Arklan, Ü., “Intra-Organizational Communication and Leadership: An Interactive Approach”, African Journal of Business Management, 5, (26), 10294-10302 (2011)
- Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Arklan, Ü ve R. Taşan, “Yaşlılık Temelli Organizasyonların Sosyal Medyadaki Temsili: 60 Tazelenme Üniversitesi Örneği”, International Congress of Science Culture and Education, Alanya, 29 October-02 November, 2019, 500-508.
- 2 Arklan, Ü ve N. Z. Kartal, “Sağlık Yönetiminde Kriz Yönetimi: Özgül Bir Alanın Olağan Dışı Dönemleri İçin Stratejik Bir Süreç”, III. INES International Education and Social Science Congress, Alanya, 28 April-01 May, 2018, 1204-1213.
- 3 Arklan, Ü ve H. Rençber, “Ülke Gündeminin Sosyal Medyadaki Temsili: “YouTube Trendler” Üzerine Bir İnceleme”, III. INES International Education and Social Science Congress, Alanya, 28 April-01 May, 2018, 1222-1231.
- 4 Arklan, Ü., N. Z. Kartal ve H. Rençber, “The Presentation of Political Humor on the Printed Media in Turkey: A Study on the Caricatures Concerning the Constitutional Referendum of April 16, 2017”, 2nd Congress on International Economic and Administrative Perspectives: Sustainable Global Competition, Isparta, October 5-7, 2017, 295-297
- 5 Arklan, Ü. ve H. Rençber, “The Reflections on the Turkish Press of the Turkish Constitutional Referendum of April 16, 2017: Hürriyet, Sabah and Sözcü Newspapers Case”, 2nd Congress on International Economic and Administrative Perspectives: Sustainable Global Competition, Isparta, October 5-7, 2017, 292-294
- 6 Arklan, Ü. ve N. Z. Kartal, “Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Halo Etkisi Bağlamında Bir Bakış”, International Congress of Management Economy and Policy, İstanbul, November 26-27, 2016, 1032-1048.
- 7 Arklan, Ü. ve M. Akdağ, “Dijital Yaşamda Ağ Kuşağının Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Sosyal Medya”, 2nd International Symposium ‘New Communication Technologies and Social Transformation’, Bishkek, May 02-04, 2012, 701-723
- 8 Arklan, Ü. ve M. Akgül, “Günlükten E-Günlüğe İletişimsel Dönüşüm: Kişisel Bloglar Üzerine Bir Araştırma”, 2nd International Symposium ‘New Communication Technologies and Social Transformation’, Bishkek, May 02-04, 2012, 649-666
- 9 Arklan, Ü., “The Use of Mass Media, the Internet, And E-Government in Gathering Information About Public Administration: An Assessment of Socio-Demographic Features”, 6th International Symposium Communication in the Millennium, İstanbul, May 14-16, 2008, Volume 1, 369-381
- Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Arklan, Ü.; N. Z. Kartal ve H. Rençber, “Türkiye’deki Halkla İlişkiler Derneklerinin Yeni Medya Ortamlarından Yararlanma Biçim ve Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme”, IPRAC 1. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, 12-13 Mayıs, 2018, 121
- 2 Karakoç, E. ve Ü. Arklan, “The Effect of Educational Level on the Use of Media: A Comparison of Newspapers and Television”, 4th International Conference of the Russian Communication Association “Communication Studies Today: At the Crossroads of the Discipline” (Communication 2008), Moscow, Jun 9-13, 2008
- Yüksek Lisans Tezi
- 1 Arklan, Ü. "Siyasal Liderlikte Karizma Olgusu: Recep Tayyip Erdoğan Örneğinde Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma", Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 2004
- Doktora Tezi
- 1 Arklan, Ü. “Halkla İlişkiler Açısından Bilgi Edinme Hakkının Kullanımı: Türk Kamu Yönetimindeki Sorunlar ve Çözümüne Yönelik Bir Model Önerisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 2008
- Ulusal kuruluşlarca desteklenen proje yürütücülüğü
- 1 Alternatif Medyada Farklı Bir Boyut: 4chan.org Örneği
- 2 Yeni İletişim Ortamları ve İletişimsel Dönüşüm: Kişisel Bloglar ve Sosyal Medya Üzerine Bir Araştırma
- Ulusal kuruluşlarca desteklenen projede görev alma
- 1 Erasmus Öğrenci Değişim Programının Öğrencilerin Kariyer Gelişimine Etkisi
- 2 Gençlerin Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları: Isparta İli Örneği
- 3 Gençlerin Medya Kullanım Alışkanlıkları: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
- Alanında yurtdışında yayımlanan kitap editörlüğü
- 1 Arklan, Ü., Practice Fields in Public Relations: The Panorama of Turkey, Peter Lang GmbH, Frankfurt am Main, 2017
- Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü
- 1 Arklan, Ü. Sözlü İletişim ve Hitabet, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum, 2020
- 2 Akdağ, M. ve Ü. Arklan, Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar, Literatürk Yayınları, Konya, 2014
- 3 Arklan, Ü., İletişim Okumaları: Disiplinlerarası Bir Alanın Kuramsal Uzamından Yansımalar, Literatürk Yayınları, Konya, 2013
- SCI, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indeks ve özler tarafından taranan dergilerde hakemlik
- 1 NWSA (e-Journal of New World Sciences Academy)
- 2 AKADEMİA (Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi)
- 3 e-GİFDER (Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi)
- 4 JASSS (The Journal of Academic Social Science Studies)
- 5 Turkish Studies
- 6 Selçuk İletişim (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi)
- 7 Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- 8 İletişim ve Toplum Dergisi
- 9 Atatürk İletişim Dergisi
- 10 İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
- 11 İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-DERGİ)
- 12 Vizyoner Dergisi
- 13 İFADE Dergisi (Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi)
- 14 e-kiad Dergisi (Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi)
- 15 UHİVE Dergisi (Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi)
- 16 Ombudsman Akademik Dergisi
- 17 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- 18 OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
- 19 Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- 20 Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- 21 İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Dekan, enstitü yada yüksekokul müdür yardımcılığı; merkez müdürlüğü yada bölüm başkanlığı
- 1 Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanlığı (2016-devam ediyor)
- 2 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcılığı (2014-2016)
- 3 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcılığı (2010)
- Merkez müdür yardımcılığı, bölüm başkan yardımcılığı, anabilim/anasanat dalı başkanlığı
- 1 Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Genel Gazetecilik Anabilim Dalı Başkanlığı (2016-devam ediyor)
- 2 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Yöntemleri Anabilim Dalı Başkanlığı (2012-2016)
- Yükseköğretim üst kuruluşlarında ve bu kurum yada kuruluşlarının oluşturduğu komisyonlarda; üniversite organlarında yada Rektörlükçe kurulan komisyonlarda görev
- 1 Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyeliği (2016-devam ediyor)
- 2 Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği (2016-devam ediyor)
- 3 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği (2013-2016)
- 4 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Senato Temsilciliği (2013-2016)
- 5 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyeliği (2012-2016)
- 6 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği (2012-2013)
- Kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda görev yada katkı
- 1 Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Erasmus Koordinatörlüğü (2011-2016)
VERDİĞİ DERSLER