Süleyman Demirel Üniversitesi
KİŞİSEL BİLGİLER
Süleyman AKÇAY
Adı Soyadı Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKÇAY
Birimi Eğitim Fakültesi Dekanlığı
Bölüm Temel Eğitim Bölüm Başkanlığı
Ana Bilim Dalı Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı
Telefon 2462114539
E-Posta suleymanakcay@sdu.edu.tr
Kişisel Web Sayfası
Bilgilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ 21.6.1999
Yüksek Lisans GAZİ ÜNİVERSİTESİ - 2.8.2002
Doktora GAZİ ÜNİVERSİTESİ - 13.5.2009
İLGİ ALANLARI
Fen Eğitimi, kavramsal değişim, kavram haritaları, fen eğitiminde analoji
YAYINLAR
  • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1 Akçay, S & Pekel, F. O. (2017). Öğretmen Adaylarının Çevre Bilinci ve Çevresel Duyarlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(3): 1174-1184.
  • 2 Akçay, S. (2017). Öğretmen adaylarının genetiği değiştirilmiş gıdalar ile ilgili algıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2).
  • 3 Akcay, S. (2016). Analysis of analogy use in secondary education science textbooks in Turkey. Educational Research and Reviews, 11(19), 1841-1851.
  • 4 Akçay, S. (2016). Öğretmen adaylarının biyoteknoloji algısının metaforlar yoluyla analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 139-151.
  • 5 Akçay, S. (2016). An analysis of teachers’ perceptions through metaphors: Prospective Turkish teachers of science, math and social science in secondary education. Educational Research and Reviews, 11(24), 2167-2176.
  • 6 Akçay, S. (2014). The Consistency among Curriculum, Textbooks and Placement Tests in Terms of Elementary Biology Education in Turkey. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 01-24.
  • 7 Akçay, S., & Şişe, Ö. (2014). Elektron Optiğinin Öğretilmesinde Işık Optiği ile Arasında Zenginleştirilmiş Analoji Kurulumu. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Uluslararası Hakemli Dergi-Internatıonal Refereed Journal), 3(2), 273-292.
  • 8 Akçay, S. (2013) İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Öz yeterlik İnançları: (Kastamonu Örneği), Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 15-2
  • 9 Akçay, S. (2009). İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Alan Bilgileri Üzerine Bir Çalışma, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • 10 Yıldırım, H. İ., Yalçın, N., Şensoy, Ö., Akçay, S., (2008). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik Akımı Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları, Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • 11 Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. (2005). Fen Eğitiminde İlköğretim 6. Sınıflarda Fen Bilgisi Dersinde Çiçekli Bitkiler Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi.
  • SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1 Akçay, S. (2017) Prospective elementary science teachers’ understanding of photosynthesis and cellular respiration in the context of multiple biological levels as nested systems, Journal of Biological Education, 51(1): 52-65.
  • Ulusal toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 Yıldırım, H.İ., Şensoy, Ö., Akçay, S. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül-2010, İzmir
  • 2 Akçay, S., Hançer, A. H., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., (2005). İlköğretim 6. Sınıflarda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 2005
  • Ulusal toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 Biyoloji, Fizik, Kimya Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutum ve Farkındalıkları, I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, 27-28 Mayıs 2016, Ankara
  • 2 Rasim ÖNDER, Süleyman AKÇAY, Ömer ŞİŞE, Işık Optiği ve Elektron Optiği Arasındaki Benzerlikler Ve Farklılıklar, ADIM FİZİK GÜNLERİ III Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü, Isparta 17- 18 Nisan 2014
  • Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 Akçay, S., Kıldan, A. O. (2011). The Knowledge Level of Preschool Teacher Trainees on Scientific Process Skills, The Third International Congress of Educational Research, 4-7 May 2011, Girne-TRNC
  • Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 Akçay (2017). The Relationship between Students' Perception of Classroom Assessment Environment and Their Motivation towards Science Learning, 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017) 20-23 Nisan 2017, Antalya, Türkiye.
  • 2 Akçay, S. (2017) Öğretmen adaylarının genetiği değiştirilmiş gıda algıları, IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2017), 11-14 Mayıs 2017
  • 3 Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre Kavramına İlişkin Görüşlerinin Sürdürülebilir Çevre Açısından Analizi, IIrd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, 31 Mayıs-3 Haziran 2016, Muğla.
  • Yüksek Lisans Tezi
  • 1 GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ (YL) Tez adı: İlköğretim 6. sınıflarda fen bilgisi dersinde çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi (2002) Tez Danışmanı:(PROF. DR. MUSTAFA AYDOĞDU)
  • Doktora Tezi
  • 1 GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ (DR)Tez adı: İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji alan bilgisi yeterliliği (2009) Tez Danışmanı:(PROF. DR. TURAN GÜVEN)
  • Uluslararası sempozyum, kongre, kurs (workshop) düzenlenmesi gibi etkinliklerde görev almak
  • 1 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, 2016, Sempozyum Hakem Kurulu Üyesi.
  • Alanı ile ilgili olarak panel, konferans, seminer, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde konuşmacı yada panelist olarak görev yapmak
  • 1 Milli Eğitim Bakanlığı Taslak Kitap İnceleme Komisyonu Üyeliği (2016)
  • 2 Milli Eğitim Bakanlığı Taslak Kitap İnceleme Komisyonu Üyeliği (2014)
  • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indeks ve özler tarafından taranan dergilerde hakemlik
  • 1 Cumhuriyet International Journal of Education
  • 2 Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
  • 3 e-International Journal of Educational Research
  • 4 Eğitimde Kuram ve Uygulama
  • 5 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • 6 International Electronic Journal of Environmental Education
  • Dekan, enstitü yada yüksekokul müdür yardımcılığı; merkez müdürlüğü yada bölüm başkanlığı
  • 1 Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müdür Yardımcılığı
  • Merkez müdür yardımcılığı, bölüm başkan yardımcılığı, anabilim/anasanat dalı başkanlığı
  • 1 İlköğretim Bölüm Başkan Yardımcılığı
  • Ulusal nitelikteki bilimsel, mesleki, sosyal, kültürel ve ekonomik kurum ve kuruluşların yönetimlerinde, kurullarında, komisyon yada komitelerinde görev
  • 1 2014 yılı TÜBİTAK İlköğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Çalışması (Bu Benim Eserim) Isparta Bölgesi Bilim Kurulu Üyeliği
VERDİĞİ DERSLER
Bilimsel Araştırma Teknikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (YL)
Fen Bilimlerinde Bilimin Tarihi ve Doğası (YL)
Fen Bilimlerinde Kavram Öğretimi (YL)
Fen ve Teknoloji Öğretimi-I
Fen ve Teknoloji Öğretimi-II
Fen ve Teknoloji Programı ve Planlama
Okul Deneyimi I
Okul Deneyimi II
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarlama
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri
Program Geliştirme
Yukarı çık