KİŞİSEL BİLGİLER
Adı Soyadı | Prof. Dr. Said TAŞ |
Birimi | Eğitim Fakültesi |
Bölüm | Eğitim Bilimleri Bölümü |
Ana Bilim Dalı | Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı |
Telefon | 2462113890 |
E-Posta | saidtas@sdu.edu.tr |
YÖK Akademik | Adrese Gitmek İçin Tıklayınız. |
Bu sayfadaki kişisel verilerin görünürlüğü KVKK 8. madde hükmü uyarınca ilgili kişinin açık rızası kapsamındadır.
Kişisel verilerinizin görünürlüğünü veya hali hazırdaki verilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans | ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI 30.06.1987 |
Yüksek Lisans | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ 29.01.1991 |
Doktora | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ 29.07.1998 |
AKADEMİK YAYIN ANALİZLERİ
İLGİ ALANLARI
Eğitim yönetimi,Sınıf yönetimi,Örgütsel değişme
YAYINLAR
- Alanında, yurtiçinde yayımlanan kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
- 1 Taş, S. (2011). "Türk Milli Eğitiminin Yapısı Ve Özellikleri". Eğitim Bilimine Giriş ( Ed. Remzi Y.KINCAL) Grafiker Yayınları. s.189-216, Ankara.
- 2 Taş, S. (2008). “Sınıf Yönetimi Modelleri” ( Ed. Birol YİĞİT). Sınıf Yönetimi Teori Pratik Uygulamalar. Kriter Yayınevi. s.129-144, İstanbul.
- 3 Taş, S. (2007) “Eğitimin Ekonomik Temelleri” Eğitim Bilimine Giriş ( Ed. Mehmet Durdu KARSLI) Pegem a Yayıncılık. s.137-158, Ankara.
- 4 Taş, S. (2004). "Eğitimin Ekonomik Temelleri", Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ed. Çağatay ÖZDEMİR, Asil Yayınları, Kasım 2004, Ankara.
- Diğer bilimsel dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 Taş, S. (1994). Öğretmen yetiştirmede kalite sorunu, Standard. 369 (33), 50-55.
- SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
- 1 The Effect of Vocational High School Administrators’ Leadership Behaviors on Teacher Job Satisfaction
- 2 According to Candidate Teachers Views Classroom Management Problems of Teachers in Traditional and Technology-supported Classrooms
- 3 ORGANIZATIONAL POWER SOURCES USED BY TECHNICAL TEACHERS (THE CASE OF SÜLEYMAN DEMİREL UNIVERSTY FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION FACULTY ))
- 4 CLASS MANAGEMENT PROBLEMS ARE ENCOUNTERED IN COMPUTER LABORATORIES ACCORDING TO CLASSROOM MANAGEMENT DIMENSIONS
- 5 İNOVASYON, EĞİTİM VE KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİ
- 6 A Study on Technical High School Teachers' Views Concerning Corporal Punishment.
- 7 The Effects of Television Series Containing Schools on Student'Behavior.
- 8 MYO Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Sıklıkları İle Yaratıcılık Algıları- The Investigation Of Relationship Between Frequency Of Vocational Higher School Students' Informatıon And Communication Technology Use And Creativity Perception
- 9 Taş, Said (2011) "Management Phılosophıes Of Prımary School Prıncıpals", Education, 131 (3), pp. 565-579,
- 10 Atatürk'ün Düşünce Yapısına Etki Eden Unsurlar
- 11 Taş, S. (2010) "Yenilikçi Bir Eğitim Anlayışı: Zilsiz Okul", SDU Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı:22 s.207-226.
- 12 Taş, S. (2010) "İlköğretim Okullarında Sınıfta Zaman Kaybettiren Etkinlikler”. SDU Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı:12 s.73-94.
- 13 Taş, S. (2009) "Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi ve Sınıf Dışı Davranışlarının Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimine Yansımaları", SDU Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:1 Sayı:9 s.171-192.
- 14 Taş, S. (2009) "Atatürk'ün Dönüşümcü Liderliği". SDU Internatıonal Journal Of Techonologic Sciences Vol.1 No:2 s.1-9.
- 15 Taş, S. (2007) "Eğitimde Yenileşmenin Önündeki Engeller (Dört Köşe Tekerlekler)",SDU Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı:15 s.183-192.
- 16 Taş, S. (1996) "Okulu Sevdirelim". Çağdaş Eğitim. Yıl.21 Sayı.226 s.41-43 Ankara.
- 17 Taş, S. (1993) “Japon Okulları”. Çağdaş Eğitim. Yıl.18 Sayı: 187 s.21-23 Ankara.
- Ulusal toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Taş, S. (2007). Aday öğretmen görüşlerine göre yetişkin eğitimcilerin özellikleri. Türkiye'de Yaygın Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, 11-12 Haziran, Ankara.
- Ulusal toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Taş, S. (2011). Değerlerin kazandırılmasında görsel öğelerin etkisi. Değerler Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Ekim, Eskişehir.
- 2 Taş, S. (2007). Meslek liselerinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin sınıf yönetimi çerçevesinde öğrenci görüşlerine göre sınıf içi iletişim düzeyleri (Isparta ili örneği). 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Tokat.
- 3 Taş, S. (2002). İnsan kaynağını yetiştirme-geliştirme (Teknik öğretmen yetiştirme örneği). XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, 23-26 Ekim, Lefkoşa.
- Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Taş, S. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin etkili iletişimi ile okul iklimi arasındaki ilişki. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs, Çanakkale.
- 2 Koç, M., Taş, S., Özkan, H. H. ve Yılmaz, E. (2009). Türkiye’ de yetişkin ve yaşam boyu eğitimine yönelik lisans programı önerisi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları kongresi, 1-3 Mayıs, Çanakkale.
- 3 Taş, S. (2008). Küreselleşme ve Türk eğitim sistemi. Uluslararası Türkiye Cumhuriyeti Sempozyumu, 22-24 Ekim, Isparta.
- 4 Taş, S. (2004). Real duty of the education leader, International Conference on VET Teacher Training, January 22-23, Ankara.
- 5 Taş, S. (2004). Assessment of application in schools and application results of school experience courses (the case of ısparta technical education faculty), International Conference on VET Teacher Training, January 22-23, Ankara.
- 6 Taş, S., Aydoğdu, E., Çalış, H. ve Çakır, A. (2004). Sınıf yönetimi için interaktif eğitim CD'si. Sakarya Üniversitesi IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 24-26 Kasım, Sakarya.
- 7 Taş, S. (2002). Students' expectations of teachers' classroom management behaviour in foreign language teaching classes. The First International Symposium on Modern Approaches Methods and ELT Problems, September 5-7, Isparta.
- Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
- 1 Taş, S. (2010) Vocational high school teachers' attitudes concerning corporal punishment of various variables in terms. II. International Congress of Educational Research. 29 April-02 May, Antalya.
- Yüksek Lisans Tezi
- 1 Orta Öğrenimli İlkokul Öğretmenlerinin Önlisans Eğitiminin Değerlendirilmesi
- Doktora Tezi
- 1 Ders Geçme ve Kredili Sistemle Oluşan Liselerdeki Örgütsel Değişme
- Yönetiminde tamamlanan Yüksek Lisans Tezi
- 1 ÖZAYDIN,Betül. (2010)Teknoloji Kültürü ve Etik. Fen Bilimleri Enstitüsü. Eğitim Teknolojileri Anabilimdalı.
- 2 EROL, Osman. (2010) Öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Sıklıkları İle Yaaratıcılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Fen Bilimleri Enstitüsü. Eğitim Teknolojileri Anabilimdalı.
- 3 MARULCU,İhsan. (2010) Eğitimsel Liderlik ve Teknoloji Kullanımı. Fen Bilimleri Enstitüsü. Eğitim Teknolojileri Anabilimdalı.
- Uluslararası kuruluşlarca desteklenen projede görev alma
- 1 Avrupa Birliği Akdeniz Programı (MEDA), Mesleki Teknik Eğitimin Modernizasyonu Projesi, Eğitim-Öğretim/Pedagoji Teknik Çalışma Grubu Uzmanı
- Ulusal sempozyum, kongre, kurs (workshop) düzenlenmesi gibi etkinliklerde görev almak
- 1 Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi VIII. Ulusal Öğrenci Sempozyumu,
- 2 Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi VII. Ulusal Öğrenci Sempozyumu,
- 3 Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi VI. Ulusal Öğrenci Sempozyumu
- 4 Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi V. Ulusal Öğrenci Sempozyumu, 26 Mayıs 2005
- 5 Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi IV. Ulusal Öğrenci Sempozyumu
- SCI, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indeks ve özler tarafından taranan dergilerde hakemlik
- 1 A Qualitative Study on Upper Primary School Teachers’ Views about Professional Development Opportunities--- Internatıonal Onlıne Journal Of Educational Sciences(İOJES)IISN:1309-2707
- 2 Kişisel Sorumluluk Bağlamında İnsanın Kendini Tanıması Ve İnsan DoğasıSDU Sosyal Bilimler Dergisi-2011
- 3 Öğretmenlerin Adaylık Sürecinde Karşılaştıkları Problemler (351 Nolu Makale)Internatıonal Onlıne Journal Of Educational Sciences(İOJES)IISN:1309-2707
- Dekan, enstitü yada yüksekokul müdür yardımcılığı; merkez müdürlüğü yada bölüm başkanlığı
- 1 Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı
- 2 Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı
- 3 Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı
- 4 Eğitim Bölüm Başkanı
- 5 Eğitim Bölüm Başkanı
- 6 Eğitim Bölüm Başkanı
- 7 Eğitim Bölüm Başkanı
- Yükseköğretim üst kuruluşlarında ve bu kurum yada kuruluşlarının oluşturduğu komisyonlarda; üniversite organlarında yada Rektörlükçe kurulan komisyonlarda görev
- 1 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 2 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 3 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 4 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 5 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 6 SDU Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi
- 7 18.08.2011 tarih ve352/18 sayılı seneto kararı ile SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi
- 8 SDU İnsan Kaynakları Performans Komisyonu Üyesi-19.07.2011 590/12641
- 9 SDU Yurtdışı Yabancı Öğrenci Giriş Sınav Komisyonu Üyesi 10.03.2011/338-5 nolu seneto kararı
- 10 SDU Özel Öğrenci Yönergesi Hazırlama Komisyonu Üyesi-2011
- 11 SDU Staj Komisyonu Üyesi -2011
- 12 SDU Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi
- 13 SDU Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi
- 14 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi-2010
- 15 SDU Eğitim Öğretim Koordinatörlüğü Danışma Kurulu Üyesi-2009
- Uluslararası nitelikteki; bilimsel, mesleki, sosyal, kültürel ve ekonomik kurum ve kuruluşların yönetimlerinde, kurullarında, komisyon yada komitelerinde görev
- 1 Avrupa Birliği MEDA Akdeniz Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu (MVET) Eğitim-Öğretim/Pedagoji Teknik Çalışma Gurubu Uzmanı
- 2 Avrupa Birliği MEDA Akdeniz Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu (MVET) Eğitim-Öğretim/Pedagoji Teknik Çalışma Gurubu Uzmanı
- 3 Avrupa Birliği MEDA Akdeniz Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu (MVET) Eğitim-Öğretim/Pedagoji Teknik Çalışma Gurubu Uzmanı
- 4 Avrupa Birliği MEDA Akdeniz Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu (MVET) Eğitim-Öğretim/Pedagoji Teknik Çalışma Gurubu Uzmanı
VERDİĞİ DERSLER
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitimde Yeni Paradigmalar
Gelişim ve Öğrenme
Gelişm ve Öğrenme
Okul Deneyimi I
Okul Deneyimi II
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri I
Rehberlik
Sınıf Yönetimi
Teknoloji Destekli Ortamlarda Sınıf Yönetimi
Teknoloji Destekli Sınıflarda Sınıf Yönetimi
Tez
Türk Eğitim Sistemi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Uzmanlık Alan Dersi 1
Uzmanlık Alan Dersi II
Yönetimde İnsan İlişkileri
Eğitimde Yeni Paradigmalar
Gelişim ve Öğrenme
Gelişm ve Öğrenme
Okul Deneyimi I
Okul Deneyimi II
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri I
Rehberlik
Sınıf Yönetimi
Teknoloji Destekli Ortamlarda Sınıf Yönetimi
Teknoloji Destekli Sınıflarda Sınıf Yönetimi
Tez
Türk Eğitim Sistemi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Uzmanlık Alan Dersi 1
Uzmanlık Alan Dersi II
Yönetimde İnsan İlişkileri