Akademisyenlere Yönelik Algı Araştırıldı

Süleyman Demirel Üniversitesi ve Londra SOAS Üniversitesi, akademisyen algısını ölçmeye yönelik ortak çalışma yayımladı. Çalışmada öğrenciler, akademisyenler ve üniversite eğitimi almamış halktan “Bir akademisyen…gibidir. Çünkü…” ifadesinde boşlukları doldurmaları istendi. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, üniversite geçmişi olmayan insanlardan akademisyenler için egoist, güvenilmez ve gerçeklikten uzak olduğu yönünde fikir belirtirken, öğrenciler bilgi kaynağı, yol gösterici ve erişilemez olduğu yönünde fikir belirttiler.

Süleyman Demirel Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Melih Sever ve Arş. Gör. Dr. Seyhan Özdemir ile SOAS üniversitesinden Kate Jobson ile birlikte yürütülen çalışmada her iki ülkeden akademisyenler tarafından öne sürülen metaforlar, “rehberlik”, “çok yönlülük” ve “sorgulama” temalarına odaklanıldı. Üniversite geçmişi olmayan insanlardan ortaya çıkan fikirler; akademisyenlerin “egoist”, “güvenilmez” ve “gerçeklikten uzak” olduğu yönündeyken, öğrenciler için “bilgi kaynağı”, “yol gösterici” ve “erişilemez” olduğu yönünde olduğu ortaya konuldu.

Farklılıklar açısından, öğrencilerden istenen metaforlar, akademisyenlerin rolünü Türkiye bağlamında koruyucu ve İngiltere bağlamında ayrıcalıklı/sorgulayıcı olarak kategorize edildi. İngiliz akademisyenlerin, meslek hakkında Türk meslektaşlarına göre daha olumsuz metaforlar oluşturduğu bulgulanırken, toplumu bilim yoluyla yönlendirmek/ etkilemek açısından rollerinin daha geniş olduğu vurgulandığı ortaya çıkarıldı.

Akademisyenlerin öğrenciler, akademisyenler ve üniversite eğitimi almamış halk tarafından nasıl algılandığını metaforlar ile inceleyen çalışma Higher Education and Research Development dergisinde yayımlandı.

Araştırmayı görmek için tıklayınız

 

 

 

Güncelleme Tarihi: 05.03.2021
Okunma Sayısı: 1279
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!