Yeşim Mutlu “Influencer” Kavramını Anlattı

Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünce düzenlenen “İçerik Üreticiler ve Yeni Medya Söyleşileri”nin ilki gerçekleştirildi. Blog Yazarı ve İçerik Üreticisi Evren Soyuçok moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Instagram’da Influencer Olmak” konulu söyleşinin konuğu, Influencer Yeşim Mutlu oldu.

Yolculuğuna fotoğrafçılık ile başladığını belirten Mutlu, fotoğrafın arka planındakileri de anlatmak için yazma fikrinin oluştuğunu ve bir blog hazırladığını söyledi. Mutlu şöyle konuştu: “Blog ile birlikte topluluk oluşturma, insanlarla bir araya gelme, yenilikleri takip etme derken 2011 yılında blog yazarlarını bir araya getirdim. Ben zaten fotoğraf sanatçısı hem de marka tescilli fotoğrafçı olarak insanları fotoğraflarım ile insanları etkiliyordum fakat “influencer” olarak etkileme yılım ise 2011’di.”

“Influencer”ların her zaman var olduğunu ve “fikir lideri” olarak adlandırıldıklarını ifade eden Mutlu, “Dijital dünyayı bizim gibi insanlar oluşturdu. Okullar daha sonra açıldı. Çok gurur duyuyorum birçok üniversiteye sosyal medya ve dijital medya okur-yazarlığı ile ilgili bölümler açılıyor. Ya da iletişim fakültelerinin içerisinde farklı dersler var.” diye konuştu.

“Influencer”ın sadece instagram olarak algılanmaması gerektiğinin altını çizen Mutlu, her kanalın ayrı “influence”si olduğunu; tüm dünyada dijital pazarlama kavramının kabul edilmesiyle “influence” kelimesinin ön plana çıktığını söyledi.

Bu kavramın Türkiye’de kırılma noktasının 2012 yılında gerçekleştiğini belirten Mutlu, “2013 yılında instagramda bir devrim gerçekleşti bana göre. Instagram, sadece fotoğraf paylaşmak için kullandığımız bir mecraydı. Facebook’un satın alması ile instagram evrim geçirdi. Zaten facebook çok ciddi bir reklam kanalıydı. Dolayısıyla 2013 yılından sonra “influencer” marketing çok başka yöne gitti. Her mecra da kendi yıldızını yaratmaya başladığı gibi instagramın yıldızları da “influencer”lar oldu.” dedi.

Söyleşiyi izlemek için tıklayınız

 

Güncelleme Tarihi: 15.02.2021
Okunma Sayısı: 1217
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!