SDÜ Konukevi Hizmete Açıldı

2020 yılının başında dünyaya yayılmaya başlayan ve Mart ayı itibarıyla ülkemizde de etkisi görülen koronavirüse karşı günlük hayatta sıkı önlemler alındı. Üniversitemiz bünyesinde faaliyet gösteren Konukevi Uygulama Oteli, normalleşme adımları kapsamında yeniden hizmete açıldı.

Pandemi sürecinin ardından dezenfekte işlemleri tamamlanan Uygulama Otelinde, tüm kullanım alanları sosyal mesafe kurallarına uygun olarak düzenlendi. Bu kapsamda 20 oda, 40 misafir şeklinde ayarlanan otelin kapalı alanları havalandırılacak, kullanılan tüm tesisat ve donanımlar periyodik olarak yetkili servise veya konusunda eğitim almış uzman kişilere yaptırılacak, temizlik uygulamalarını düzenli olarak kayıt altına alınacak, misafirler sosyal mesafe konusunda bilgilendirilecek, oda anahtarları günlük temizlenerek dezenfekte edilecek, çıkış yapan misafirin odası temizlendikten sonra aynı gün giriş yapacak misafire verilmeyecek.

Genel Alanlarda Düzenlemeler

Yatak Odaları

  • Odalardaki su ısıtıcıları, televizyon ve klima kumandalarının her misafir otelden ayrıldığında dezenfekte edilmesi
  • Odalarda tek kullanımlık (şampuan, sabun, duş bonesi, bardak, tabak, çatal bıçak takımları vb.) malzemeler kullanılması
  • Her müşterinin odası tek kullanımlık eldivenle temizlenmesi

Yeme-İçme Üniteleri

  • Yemek masaları arası mesafe 1,5 metre yan yana sandalyeler arası 60 cm olması
  • Yeme&içme alanlarında servis ekipmanları servis öncesi ve sonrası düzenli olarak temizlenmesi
  • Yemek Masaları ve mobilyalarının, masa üstü ekipmanlarının (tek kullanımlık olanlar hariç) alkol bazlı ürünler ile temizlikleri her müşterinin kullanımı sonrasında gerçekleştirilmesi
  • Kahvaltının personel tarafından “kahvaltı tabağı” olarak hazırlanması ve personel tarafından misafire servis edilmesi
  • Restoran kısmında misafirlerin ve personelin ulaşabileceği alanlarda alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektanı vb. malzemeler bulundurulması

Acil Durum Ve İzolasyon

-              Konukevi içerisinde acil durumlarda izolasyon alanı için bir odanın ayrılması

-              Acil durumlar ile hasta, semptomlu veya şüpheli vaka tespit edilmesi (Salgın Hastalıklar Kriz Yönetimi gerekliliklerini içerir şekilde) halinde izole edilmiş odaya alınması ve en kısa sürede Isparta Şehir Hastanesi’ne gönderilmesi

-              Misafirlerin otele girişte veya konaklamaları sırasında herhangi bir hastalık belirtileri göstermeleri halinde (öksürme, halsizlik, yüksek ateşvs.) personele ne yapmaları konusunda eğitim verilmesi

-              İzolasyon alanlarının kullanımı ve tahliyesi sonrası anında temizlik yapılması

-              İzolasyon alanlarınına dair tariflenen temizlik uygulamalarının kayıt altına alınması

-              Çalışanların kendilerinde Covid-19 şüphesi duyduklarında veya hastalık belirtileri gösterdiklerinde durumu işyeri ilgili yöneticisine haber vermesi.

-              Covid-19 teşhisi konulan misafirin odasındaki nevresim, çarşaf havlu gibi tüm tekstil malzemesi ayrı ayrı poşetlere konularak, çamaşırhanede bu ürünlerin diğer malzemelerden ayrı olarak yıkanmasının sağlanması

 

Güncelleme Tarihi: 24.06.2020
Okunma Sayısı: 765
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!