Sınav Kaygısı Sizi Esir Almasın

Yükseköğretim Kurumları Sınavı için her bireyin aynı kaygı ve heyecanı yaşadığını belirten Üniversitemiz Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Biriminde görev yapan Uzman Psikolog Sıddıka Yavuz, kaygıların “zihinsel” ve “bedensel” uygulamalar ile azaldığını belirtti.

Milyonlarca öğrencinin 27- 28 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek sınav için heyecan duyduğunu belirten Yavuz, “Kaygı ve heyecanlanmaya neden olan duygular, düşüncelerimizle şekillendiği için zihinsel uygulamalar yapmak önemlidir.” dedi.

Kaygıyı azaltmak için değiştirmemiz gereken düşüncelere değinen Yavuz, “Üniversite sınavı, bizi hayatta başarıya ve mutluluğa götüren yollardan sadece biridir, hayatta başarılı ve mutlu olabilmek için tek yol değildir. Olumlu yönde düşünmeliyiz. Geçmişteki yaptığınız güzel ve başarılı işleri düşünün. Okul yıllarında aldığınız başarılı sınav sonuçlarını, iyi yaptığınız işleri düşünün.” diye konuştu.

Sınavın insanların kişiliğini değil bilgisini değerlendirdiğini vurgulayan Yavuz şu tavsiyelerde bulundu: “Sınav, öğrencinin ilgi, yetenek ve çalışma alışkanlıklarıyla kazanmış olduğu bilgilerin değerlendirmesidir. Sınav öncesi kaygılarınızı ailenizle veya kendinize yakın hissettiğiniz biriyle paylaşın. Okulunuzun rehberlik servisindeki veya rehberlik ve araştırma merkezlerindeki psikolojik danışmanlardan yardım isteyiniz.  Sadece elinizden geleni yapmak için kendinizi güdüleyin. Bunun bir “sıralama” olduğunu ve sonucun size bir değerlendirme fırsatı verebileceğini düşünün. Gerginlik hissettiğinizde sakin bir yerde oturup kaslarınızı gevşetin, gözünüzü kapatın, kendinizi sınav salonunda, sınav anında sakin, soğukkanlı bir şekilde soruları yanıtlarken hayal edin. Bu hayali zihninizde istediğiniz biçimde hayal edebilinceye kadar egzersizi sürdürün. Sınav yönergesini dikkatle okuyun. Sınav hakkında yeterli bilgi sahibi olun. ‘Sorular kaç grup, süreniz ne kadar, cevap kağıdı nasıl doldurulacak, istenilen belgeler neler vb..?’ hepsi hakkında yeterli bilgi sahibi olmanız kendinizi rahat hissetmenize katkı sağlar. Son günler panik içinde çalışmaktan vazgeçin. Son anda ve kaygıyla gerçekleşen öğrenmeler, önceki öğrenmeler üzerinde “bozucu etki” yaparak onların karışmasına neden olabilir.”

 

Güncelleme Tarihi: 19.06.2020
Okunma Sayısı: 992
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!