Reklam Sektöründe Neredeyiz?

Üniversitemiz İletişim ve Genç Yöneticiler Topluluğunca düzenlenen “Ülkemizde Reklam Sektörünün Gelişimi” konulu etkinlikte reklam sektörü ele alındı.

İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonunda gerçekleşen etkinliğin konuğu TRT’de dublaj, reklam ve yayıncılık alanlarında çeşitli görevler üstlenen, İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter oldu.

Reklamcılığın geliştiğine dikkati çekerek sözlerine başlayan İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter, “Osmanlı’da matbaa ve basım evinin kurulması ile reklamcılık gelişme gösterdi. Osmanlı gazetelerinde ilk olarak ticari reklamlar yer almıştır.” dedi.

1950’li yıllara geldiğimizde ise tek partili dönemde ve daha sonra Turgut Özal ile birlikte ülkede özel yatırımların artması, yerli ve yabancı sermayeli kuruluşların faaliyete başlamasının reklamcılık sektörünün ivme kazanmasında etkili olduğunu ifade eden Merter, “Sanayiye doğru bir atılım gerçekleştirilmiş, bunun sonucunda oluşan üretim ve tüketim dengesi reklamın gelişmesini sağlamıştır. Bu durumda reklamcılık mesleği bu dönemde yeni bir sektör olarak yapılanmaya başlamıştır.” diye konuştu.

Reklamcılıkta Dijital Çağın Takibi Önemli

Dünyada medya yatırımları sıralamasında ülkemizin 32’inci sırada yer aldığını ve bu sıralamanın düşük olduğunu belirten Merter, “Reklamcılık çalışmalarında şu maddeler çok büyük önem arz ediyor. Etkili kampanya oluşturulmalı, içerikler amacına uygun ve doğru platformda yayınlanmalı, motivasyon ve direnç üst düzeyde olmalı ve hayal kurarak bencil olmadan çalışılmalıdır.”

 

Yayın Tarihi: 09.12.2019
Okunma Sayısı: 2291
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!