Reklamcılıkta Başka Bir Boyuta Geçiyoruz

Reklam sektörünün dünü, bugünü ve geleceği İletişim ve Genç Yöneticiler Topluluğu tarafından düzenlenen konferansta ele alındı.

İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonunda gerçekleştirilen konferansa konuşmacı olarak katılan Havas İstanbul CEO’su Cüneyt Devrim, sektöre yönelik önemli bilgilendirmelerde bulundu. Reklamcılıkta başka bir boyuta doğru gidildiğini vurgulayan Devrim, bu durumu dijital platformda izlenilen videolar öncesinde çıkan 5 saniyelik reklamlarla örneklendirdi. 5 saniye içerisinde tüketicinin dikkatinin çekilmesinin esas alındığını belirten Devrim, “Tüketici, 5 saniye sonrasında reklamı atla dememeli, sonuna kadar izlemeli.” dedi.

“Kanal artık cebinizde”

Şu anda her bireyin teknoloji bağımlısı olduğunu ifade eden Devrim, “Gün içerisinde mutlaka telefonunuza bakıyor, sosyal mecralarda geziniyor, dijital platformlardan videolar izliyorsunuz. Artık kanal dediğimiz şey cep telefonlarınızda. Hepiniz içerik üreticisiniz.” dedi.

“Anı yaşamakla değil kaydetmekle ilgileniyoruz”

Sözlerinin devamında kişilerin anı yaşamakla değil kaydetmekle ilgilendiğini belirten Devrim, sektörde her mecra için farklı çalıştıklarını belirterek şunları kaydetti: “Markaların kattığı değer azalıyor. Yapılan araştırmalarda tüketicinin yüzde 75’i markaların yok olmasını umursamıyor. Kullandığı markanın yerine aynı ürünü satan diğer markaya yöneliyor. Tüketicilerin yüzde 25’i ise markadan vazgeçemiyor. İşte bu yüzde 25’lik dilime girmek çok önemli. Reklamcılık sektöründe değer üretmek çok önemli. Bunu, ürün, içerik, marka ve sosyal amaçla sağlayabiliriz. Eğer ürün bir şeyleri değiştiriyorsa değeri var demektir. İçeriklerimiz ise dikkat çekici, seyredilebilir olmalı.”

Cüneyt Devrim, etkinlik kapsamında Havas’ın yapmış olduğu reklamlar ve ülkemizde en iyi içerik üreten firmalar hakkında bilgiler verdi.  

Yayın Tarihi: 16.10.2019
Okunma Sayısı: 596
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!