Uzaktan Öğretim Süreci İle İlgili Öğrencilere Yönelik Bilgilendirme (Güncel)

Öğretmen Yetiştiren Fakültelerin Son Sınıfında Okuyan ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Dikkatine (07.04.2020)

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen yetiştiren fakültelerin son sınıfında okuyan ya da pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin mağduriyetini gidermek amacıyla uygulama derslerinin “ders, ödev ve dosya hazırlığı” ile telafi edilebileceği kararı alındı.

Karar kapsamında;

* Öğretmen adaylarının yaklaşık 5-6 hafta arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uygulama çalışmalarına katıldıkları düşünülerek uygulamalarla ilgili bu süre yeterli olarak kabul edilebilecek.

* 2019-2020 Eğitim ve Öğretim Yılı Bahar Dönemi ile sınırlı olmak kaydıyla öğretmenlik uygulama dosyası ders, ödev vb. etkinlikler ile tamamlanabilecek.

* Dönemlik değerlendirme sonuçları ise bu hususlar göz önünde bulundurularak MEBBİS’e girilecek.

--------------

Adobe Connect Bağlantı Sorunları İle İlgili Bilgilendirme(06.04.2020)

Değerli Öğrencilerimiz,

 

06.04.2020 tarihi itibariyle uzaktan öğretim derslerine başlamış bulunuyoruz. Zaman zaman üniversitemizden kaynaklı olmayan bağlantı sorunları yaşıyoruz. Dersleri canlı seyredememeniz halinde ders bitiminden bir saat sonra kayıtlanan dersi izleyebilirsiniz. Ayrıca Adobe Connect programının masaüstü ya da mobil uygulamasını yüklemeniz halinde hem bağlantı performansınız artar, hem de uygulamadaki tüm özellikleri kullanabilirsiniz. Anlayışınız için teşekkürler.

Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğü

-----
Adobe Connect Uygulaması Hakkında Detaylı Bilgi (02.04.2020)
 
Sevgili Öğrencilerimiz; 
 
Uzaktan öğretim sisteminde kullanılacak Adobe Connect uygulaması hakkında detaylı bilgiye ulaşabileceğiniz bir video hazırlandı. Bilgi için videoyu izleyebilir, sorularınızı oidb@sdu.edu.tr adresine ve 0 552 905 18 00 Whatsapp hattına iletebilirsiniz.
Videoyu izlemek için tıklayınız

----

YÖK’ten Üniversite Öğrencileri İçin Erteleme ve Kayıt Dondurma Hakkı(01.04.2020)

Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) alınan yeni karar doğrultusunda; Covid-19 nedeniyle önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğrencilerin talep etmeleri halinde 2019- 2020 Akademik Yılı Bahar Döneminde kayıtlarını dondurabilmesine imkan sağlandı.

Yükseköğretim Kurulu; Covid-19’un bahar dönemi eğitimi başladıktan sonra ortaya çıkması nedeniyle ders ekle-sil işlemlerinin sona ermesi, dönem sırasında bazı öğrencilerin bulundukları yerlerde internet erişimi, bilgisayar temini vb. olanakları sağlamakta zorlanma ihtimali ile uzaktan öğretime devam etme imkanlarının olmadığını göz önünde bulundurarak bazı yeni kararlar aldı.

Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında COVID-19 küresel salgını dolayısıyla alınan kararlar şu şekilde:

1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde kayıtlı olup öğrenim gören öğrencilerin, kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarından talep etmeleri halinde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde kayıtlarının dondurulmasına ve kayıt dondurulan sürenin azami süreden sayılmayacak.

2. Bununla birlikte lisansüstü eğitimde tez aşamasında olan öğrencilerin;

a) Tezlerinin konu, nitelik ve mahiyetlerinin müsait olması, ayrıca tezlerine uzaktan öğretimle devam etme imkanı bulunması durumunda tez döneminde öğretimlerine devam edebilmeleri ile kayıt dondurma işleminden yararlanıp yararlanamayacağı hususlarında ilgili tez danışmanın görüşü alınması kaydıyla üniversite yönetim kurulunca değerlendirilerek karar verilecek.

b) Bu süreçte tez döneminde olup azami süresi biten öğrenciler için eğitime ara verilen süre kadar ilave süre verilecek.

c) Tez teslim, savunma ve yeterlik sınav tarihlerinin belirlenmesinde küresel salgının etki süreci ve öğrencinin şartlarının dikkate alınmasına, tez savunma ve yeterlik sınavlarının "denetlenebilir ortam ve şartlarda gerçekleştirilmesi ve muhakkak kayıt altına alınması şartıyla" dijital imkanlar ile yapılabileceğine,bununla birlikte bu konuda erteleme ve kayıt dondurma imkanından da yararlanılabilecek.

3. Bu kararlar, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Bahar dönemi ile sınırlı olacak.

---
 
(29.03.2020)
 
Değerli Öğrencilerimiz;
 
Uzaktan öğretim süreci hakkında daha detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz
 
----
 
(26.03.2020)
 
Kıymetli Öğrencilerim;
 
Malumunuz olduğu üzere YÖK Başkanımız Sayın Prof. Dr. M. A. Yekta Saraç, yükseköğretim kurumlarında bahar yarıyılının uzaktan öğretimle tamamlanacağını, bu yarıyıl için yüz yüze eğitim yapılmayacağını açıklamıştır. Ayrıca uzaktan öğretim altyapısı ile devam edemeyecek programlar ve uygulamalı dersler için Üniversiteler tarafından yaz döneminde yeni bir takvim oluşturulabileceğini belirtmiştir.
 
Bu çerçevede;
 
1. Daha önce de açıkladığımız üzere Üniversitemizde 6 Nisan 2020 Pazartesi günü mevcut ders programlarınız geçerli olacak şekilde uzaktan öğretime geçilecektir.
 
2. Derslerinizi çeşitli teknik nedenlerle canlı (senkron) izleyememe durumuna karşı derslerin video kayıtlarını sonradan izleme imkanına sahip olacaksınız. Bunun için OBS üzerinden Adobe Connect uygulamasını (gerekirse farklı uygulamaların da kullanılması mümkün olacaktır) kullanmanız gerekmektedir. Uygulama ile ilgili tüm bilgiler e-posta aracılığı ile  tarafınıza gönderilecektir. Bu bilgiler ayrıca gerek OBS’de gerekse web sayfamızda  ve sosyal medya hesaplarımızda sizinle paylaşılacaktır.
 
3. İnternet erişiminde problem yaşama ihtimali olan öğrencilerimiz için OBS’de yeterli sayıda çeşitli ders materyalleri (izlenceler, ders notları, sunumlar vb) mevcut olacaktır.
 
4. Tamamen uygulamaya yönelik dersleriniz için Fakülte, bölüm ve programlarınız nezdinde çözümler bulunacaktır. Bu çözümler arasında yazın belirlenecek bir takvimde sıkıştırılmış eğitimler de olabilecektir. Bu noktada ilgili dekanlık ve müdürlüklerin ve de Üniversitemizin açıklamalarını lütfen dikkatle takip ediniz.
 
5. Yarıyıl (vize) ve dönem sonu (final) sınavlarının bu şartlarda kampüste yapılma ihtimali düşüktür. Sınavların nasıl yapılacağı ile ilgili en kısa zamanda resmi sayfalarımızdan açıklama yapılacaktır. Şunu da unutmamanızı isterim ki doğal olarak bazı programlarımız açısından farklı sınav uygulamaları olabilir. Bu konuda mağduriyet yaşamamanız için her türlü gayreti gösterdiğimize emin olabilirsiniz.
 
6. Yaz okulunun olup olamayacağı, olursa hangi tarihler arasında açılabileceği ile ilgili şu an bir karar verilmesi ve takvim ilan edilmesi mümkün değildir. Önümüzdeki günlerde salgının yayılma durumuna ve ilgili devlet kurumlarımızın vereceği kararlara göre açılıp açılmama ve açılacaksa ne zaman açılabileceğine dair kararlar alınabilir. 
 
7. Mezuniyet törenleri gibi çok büyük kalabalıkların toplandığı etkinlikler de aynı çerçevede değerlendirilmelidir. Bu tür törenler için bugünden sağlıklı ve doğru bir karar alınması mümkün değildir.
 
8.Apart ve yurt kiraları ile ilgili şikayetleriniz Üniversite yönetimimiz tarafından yakından takip edilmekte; elimizden geldiğince konuyla ilgili kişi ve kurumlara aktarılmaktadır. 
 
9. Harç paralarının iadesi ile ilgili kurum olarak münferit bir karar verebilmemiz hukuken mümkün değildir. Bu tür kararlar için yasal bazı düzenlemeler gerekmektedir.
 
Lisansüstü eğitim gören kıymetli öğrencilerimiz için de bazı hususlara değinmek isterim: 
 
1. Lisansüstü derslerimiz de bu süreçte 6 Nisan Pazartesi günü tekrar başlayacaktır. Bu dersler adobe connect uygulaması üzerinden yapılabileceği gibi zoom, teams, skype gibi diğer uygulamaların kullanılması da mümkün olacaktır. 
 
2. Tez izleme komiteleri, yeterlilik sınavları ve tez savunmalarının da yukarıda sayılmış olan platformlar üzerinden yapılmasına olanak tanınanacaktır.
 
3. Enstitüler tarafından ilan edilen eğitim öğretimle ilgili bazı tarihler revize edilecek ve yaz dönemine kaydırılabilecektir. Bu konuda Üniversitemiz ve Enstitü müdürlüklerimizin web sayfalarında gerekli açıklamaları yakın zamanda görmüş olacaksınız. 
 
4. Tezlerini bitirmek için laboratuvar vs çalışmalarına ihtiyaç duyan lisansüstü öğrencilerimiz için imkanlar dahilinde ve belirli koşullarda laboratuvarlarda çalışma imkanı yaz dönemi için tanınacaktır.
 
Bu zorlu süreci hep birlikte aşacağımıza yürekten inanıyor ve sizlere güveniyorum. Hocalarınız olarak okula dönüşünüzü dört gözle bekliyoruz. Sağlıklı kalın, evde kalın.
 
Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı
 
Rektör

---

(25.03.2020)

Kıymetli Öğrencilerimiz;

Eğitiminiz ile alakalı endişelerinizi anlıyor ve paylaşıyorum. Ülkemizin içinden geçtiği bu sıkıntılı günlerde sizlerin en kaliteli eğitimi almanız ve aynı zamanda herhangi bir sağlık problemi yaşamamanız için en doğru kararları vermeye çalışıyoruz.

Bu konuda ilgili Devlet kurumlarımızla ve YÖK Başkanlığımızla sıkı bir koordinasyon halinde hareket ediyoruz. Şu an için eğitim-öğretim faaliyetlerinin uzaktan öğretim şeklinde yapılması bir zorunluluktur.

Devletimiz eğitim öğretim faaliyetleri ile ilgili yeni kararlar aldığında (okulların açılması, eğitimin yaz döneminde tamamlanması gibi) bu kararlar tüm Yükseköğretim kurumları tarafından da uygulamaya geçirilecektir.

Bu olağanüstü süreçte Üniversitelerimizin münferit (kendi başına) kararlar alması mümkün değildir ve bu tür kararların #Covid19 salgını ile mücadeleyi sekteye uğratacağı açıktır.

Bu nedenle ara sınav(vize), yarıyıl sonu sınavları (final), stajlar, ders uygulamalar, mezuniyet gibi konularda lütfen endişe etmeyin. Bütün bu konularda mağduriyet yaşamayacağınız kararlar Üniversitemiz yetkili organları tarafından alınmaktadır.

Bunların her biri ile ilgili detaylı bilgilendirmeler sizlere, hocalarınıza ve okuduğunuz bölüm yönetimlerine ayrı ayrı gönderilecektir. Uygulamada karşılaşılan sorunlara bizler ve hocalarınız çeşitli çözümler bulacaktır.

İnşallah bu zorlu süreci hem sizler ve hem de hocalarımızın katkılarıyla aşacağız. Daha sağlıklı günlerde birlikte olmak dileğiyle.

Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı

Rektör

----

(24.03.2020)

Sevgili Öğrencilerimiz,

Küresel ölçekte yaşanmakta olan ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” olarak ilan edilen olağanüstü durum karşısında, T.C. Cumhurbaşkanlığı Kararları ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının eğitim-öğretim süreçlerinin mümkün olduğunca kesintiye uğramadan yürütülebilmesi amacıyla yayınladığı “Pandemi Dönemi Uzaktan Öğretim Uygulamaları Yol Haritası” kapsamında 2019-2020 BAHAR DÖNEMİNİN KALAN SÜRESİNİN Uzaktan Öğretim Sistemi üzerinden yürütülmesi ile ilgili aşağıdaki usul ve esasların uygulanmasına karar verilmiştir:

  1. Ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde derslere, 6 Nisan 2020 tarihinden itibaren mevcut ders programları aynen geçerli olacak şekilde kaldığı yerden uzaktan öğretim ile devam edilecektir.
  2. Derslerin arasınavlarının ve yarıyılsonu sınavlarının yapılıp yapılmayacağı, yapılacak olursa nasıl ve ne zaman yapılacağı önümüzdeki günlerde açıklanacaktır.
  3. Dersler, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect uygulaması üzerinden canlı (senkron) veya daha önce kayıtlanmış (asenkron) olarak yürütülecektir. Ayrıca yardımcı ve destek materyali olarak OBS’ye mevcut ders programlarımıza uygun olarak; ders notu, sunu, okuma metinleri, internet kaynakları, çoklu ortam materyalleri vb. dokümanları yüklenecektir.
  4. Tüm öğretim seviyelerinde; uygulamalı ders, staj, işbaşı eğitim gibi uygulamaların ne zaman ve ne şekilde yapılacağı daha sonraki günlerde sizlerle paylaşılacaktır.
  5. Uzaktan Öğretim sürecinin nasıl işleyeceği ve nasıl kullanılacağına dair bilgilendirme e-postaları tarafınıza gönderilecektir. Ayrıca web sayfamızdan ve sosyal medya hesaplarımızdan bilgilendirme yapılacaktır. Bu bilgi notlarının dikkatle okunması ve size verilen talimatları yerine getirmeniz oldukça önemlidir.
  6. Teknik destek konusunda soru ve sorunlarınızı uzak@sdu.edu.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.

 

Yayın Tarihi: 24.03.2020
Okunma Sayısı: 84299
Yayınlayan: Kurumsal İletişim Merkezi
Bu İçeriği Paylaş!