Süleyman Demirel Üniversitesi
KİŞİSEL BİLGİLER
Dinçer BURAN
Adı Soyadı Yrd. Doç. Dr. Dinçer BURAN
Birimi Mühendislik Fakültesi Dekanlığı
Bölüm Makine Mühendisliği Bölüm Başkanlığı
Ana Bilim Dalı Otomotiv Anabilim Dalı Başkanlığı
Telefon 2462111231
E-Posta dincerburan@sdu.edu.tr
Kişisel Web Sayfası
Bilgilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans FIRAT ÜNİVERSİTESİ MAKİNA EĞİTİMİ 24.6.1987
Yüksek Lisans FIRAT ÜNİVERSİTESİ MAKİNA EĞİTİMİ 21.2.1991
Doktora İNGİLTERE THE UNIVERSTY OF LEEDS MAKİNA EĞİTİMİ 25.11.1999
İLGİ ALANLARI
YAYINLAR
  • Hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1 Kıratlı N., Buran D., “ Bor Madeninde Çalışan Kepçe Dişlerinin Değişik Kaynak Elektrotları İle Yapılan Dolgularının Aşınma Davranışlarının İncelenmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, s:237-246, 2007.
  • 2 Varol, A., Buran D., “Rüzgar Türbinlerinde Oluşan Değişken Atalet Momenti Problemlerinin Çözümü.”, Endüstriyel Teknoloji Dergisi, Cilt:1, Sayı:4, Ağustos 1995, s. 35-40.
  • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1 Dinçer BURAN,Habib GÜRBÜZ,İ.Hakkı AKÇAY, The Hydrogen-Fueled İnternal Combustion Engines: A Technical Review, E-Journal of New World Sciences Academy, 2A0040/51-76,2010.
  • SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
  • 1 Gürbüz, H., Buran, D. and Akçay, İ.H., An experimental study on performance and cyclic variations in a spark ignition engine fuelled with hydrogen and gasoline, Isı Bilimleri ve Tekniği, 33, 1, 33-41, 2013.
  • 2 Gürbüz, H., Buran, D. ve Akçay, İ.H., Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Karışım Oranı ve Ateşleme Avansının Motor Performansına ve Çevrimler Arası Farka Etkisinin Deneysel Araştırılması, Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 26, No 1, 105-114, 2011
  • 3 Gürbüz, H., Akçay, İ.H., and Buran, D., An investigation on effect of in-cylinder swirl flow on performance, combustion and cyclic variations in hydrogen fuelled spark ignition engine, Journal of the Energy Institute, 87 (2014)1-10.
  • 4 Buran, D. ve Sandal, H.B., “The investigation of the correlation between turbulent parameters and pressure variations during engine flame development”, Journal of Thermal Science and Technology, 31,2, 61-72, 2011.
  • 5 Kurtbaş, İ., Gülçimen, F., Akbulut, A. and Buran,D., “Heat Transfer Augmentation By Swirl Generators Inserted Into A Tube With Constant Heat Flux”, International Communications in Heat and Mass Transfer 36 (2009) 865–871.
  • Ulusal toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 D. BURAN, H. GÜRBÜZ, "Buji Ateşlemeli Bir Motorda, Karışım Oranı, Swirl ve Buji Konumunun Çevrimler Arası Farka Etkisi", ULIBTK'07 16. Ulusal Isı Bilimi ve Tekniği Kongresi, 30 Mayıs - 2 Haziran 2007, KAYSERİ.
  • 2 D. BURAN, H. GÜRBÜZ, "Optik Silindir Başlıklı Deney Motoru Dizaynı ve Çalışan Motordan Alev Fotoğraflarının Alınması", Timak'06 Tasarım Ve İmalat Kongresi, 26-28 Nisan 2006, BALIKESİR.
  • 3 D. BURAN, H. GÜRBÜZ, "Buji Ateşlemeli Bir Doğalgaz Motorunda Türbülans Ve Buji Konumunun Çevrimler Arası Farka Etkisinin Araştırılması", II Ulusal Ege Enerji Sempozyumu ve Sergisi, 25-28 Mayıs 2004, KÜTAHYA.
  • 4 Köse, R., Özgür. M.A., Buran, D., “Kütahya Yöresinde Rüzgar Enerjisi Potansiyelinin Belirlenmesi”, Balıkesir Üniversitesi, 4.Mühendislik-Mimarlık Sempozyumu, 11-13 Eylül 2002, Balıkesir.
  • 5 Buran D., “Visualisation of Flame Images in a Methane Fuelled Spark Ignition Engine.”, ULIBTK’99 12. Turkish National Conference on Thermal Sciences and Technologies, September 8-10, 1999, Sakarya
  • 6 Varol, A., Buran D., “ Su Enjektöründe Lüle-Boğaz Mesafesindeki Değişimin Akışkan Debisine Etkisinin Deneysel Araştırılması.” Enerji Ekonomisi (Yönetimi) Ulusal Kongresi, 29-31 Mayıs 1991, Erzurum, S.527-537.
  • Ulusal toplantıda poster, sözlü sunum ve gösterim
  • 1 , D., Yetgin, S.H., Yetgin, A.G. “Makine Tasarımına Yönelik Bilgisayar Destekli Çelik Seçimi”,10. Denizli Malzeme Sempozyumu ve Sergisi, 14-15-16 Nisan 2004, Denizli.
  • Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
  • 1 Buran, D., “Crossing Frequency Analysis of Flame Images Captured From a Methane Fuelled Spark Ignition Engine”, 17’th International Combustion Symposium, July 17-18, 2002, Gazi University Technical Education Faculty, Ankara
  • Yönetiminde tamamlanan Yüksek Lisans Tezi
  • 1 Sandal, H. B., “Buji Ateşlemeli Metanla Çalışan Bir Motorda Türbülansın Alev Gelişimine Etkisinin İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.
  • 2 Gürbüz, H., “Optik Silindir Kafası Tasarımı ve İmalatı”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.
  • 3 Kaya, Z., “Tek Silindirli Akış Kontrollü Motor Silindiri Tasarımı Ve İmalatı”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004.
  • İkinci danışmanlığında tamamlanan Yüksek Lisans Tezi
  • 1 Aygün, Ş., “Kesici Aletlerin Aşınmasına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniv., 2002
  • 2 Fakı, A., “ Alfa Tipi V-Modeli Bir Stirling Motorunun Tasarımı ve İmalatı”, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniv., 2002
  • Ulusal kuruluşlarca desteklenen proje yürütücülüğü
  • 1 Direkt Enjeksiyonlu Buji Ateşlemeli Benzin Motorunda Yeni Bir Yakıt Tutuşturma Sisteminin Yanma Parametreleri, Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisinin Araştırılması, Tübitak-111M053.
  • Ulusal kuruluşlarca desteklenen projede görev alma
  • 1 Lpg Dönüşümlü Buji Ateşlemeli Bir Motorda Egzoz Ve Soğutma Sisteminde Kaybedilen Isının Kullanılabilir Enerjiye Dönüştürülebilme Potansiyelinin Deneysel Olarak Araştırılması, TÜBİTAK 113 M578, Yardımcı Araştırmacı.
  • 2 Hidrojen Yakıtlı Buji Ateşlemeli Bır Motorda, Motor Performansına Etkiyen Yanma Parametrelerinin Belirlenmesi Ve Hidrojen Motorunda Yanma Optimizasyonu, TÜBİTAK-107M349.
  • Hakemli bilimsel veya mesleki dergilerde yardımcı editörlük veya konuk editörlük
  • 1 INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE ENGINEERING AND TECHNOLOGIES(EDITORIAL BOARD) http://www.academicpaper.org/index.php/IJAET/about/editorialTeam
VERDİĞİ DERSLER
ISI TARANSFERİ
İÇTEN YANMALI MOTORLAR
MEKATRONİK TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ
MOTOR MAKİNE İŞLEMLERİ
MOTOR TEKNOLOJİLERİ
ÖLÇME TEKNİĞİ
ŞASİ VE KAPORTA İŞLEMLERİ
TAŞIT GÜVENLİK SİSTEMLERİ
TAŞIT MEKANİĞİ
TAŞIT TRAFİK VE ULAŞIM
TEKNİK RESİM
TERMODİNAMİK
Yukarı çık