Süleyman Demirel Üniversitesi

Bir Tasarımın Markalaşma Süreci Isparta MYO Tasarım Bölümünde Anlatıldı

Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü Grafik Tasarımı Programı tarafından düzenlenen “Tasarım Sohbetleri” kapsamında “Kreatif’inden Bir Marka Hikayesi” konulu bir söyleşi gerçekleştirildi.

Naci Karaduman Konferans Salonu’nda öğrencilerle buluşan Üniversitemizin Grafik Tasarım Bölümünden 2000 yılında mezun olan, B12 Kreatif Branding Tasarım Ofisi Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, tasarım sürecinde yaşadığı deneyimleri paylaştı.

Zamanla sektörde işleyişe hakim olmaya başladıklarını ifade eden Çiftçigüzeli, 14 yıldır ambalaj tasarımlarından basın ilanlarına kadar pek çok alanda tecrübeler edindiğini belirterek 2014 yılında kurulan Kreatif’in tasarım hikayesi hakkında bilgiler verdi. Tasarımı tasarımcı ile müşteri işbirliğinden çıkan meyve olarak tanımlayan Çiftçigüzeli, “Görevimiz, hislere dokunmak. İşinize âşık olmayın. Tasarımınız müşteri beklentilerine uygun mu? Beklentileri karşılıyor mu? Bu kriterleri göz önünde bulundurun. Eğer bir müşteri bir markayı hatırlayamıyor, reklamlarını anımsamıyor gidip satın almıyorsa tasarım başarılı değildir.” dedi.

İde okulları örneği üzerinden bir fikrin olgunlaşma aşamasını aktaran Çiftçigüzeli, “Bir marka ne ister?”, “Tüketiciyi nasıl yakalayacağız?”, “Neden ve nasıl sorularına cevap arayarak strateji geliştirme”, “Hedef kitle belirleme”, “Fark alanları”, “Rakip analizi”, “Markayı uzun yıllar taşıyacak logo” “Markalaşma ve marka patent tescil” süreçlerinden bahsetti.

Söyleşinin ardından Isparta MYO Grafik Tasarımı Programı öğrencilerinin yapmış olduğu çalışmaların yer aldığı “Mezuniyet Sergisi” açıldı. 100’ü aşkın eserin yer aldığı sergiyi gezen konuklar, öğrenciler ve bölüm akademisyenlerinden bilgi aldı.

 

Yayın Tarihi: 18.5.2017
Okunma Sayısı: 1095
Yayınlayan: SDÜ Basın
Yukarı çık